Piaggio zip dagrijverlichting probleem

HakunaMahaha

New Member
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb een zip sp , en hier heb ik sinds vorige week power1 knipperlichten voor + achter geplaatst. Maar nu werkt mijn dagrijverlichting aan de voorkant probleemloos, maar de achterkant gaat alleen branden als ik gas geef ? Weet iemand wat dit eventueel kan zijn ?

dankjewel
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb een zip sp , en hier heb ik sinds vorige week power1 knipperlichten voor + achter geplaatst. Maar nu werkt mijn dagrijverlichting aan de voorkant probleemloos, maar de achterkant gaat alleen branden als ik gas geef ? Weet iemand wat dit eventueel kan zijn ?

dankjewel
Spanningsregelaar?
 
Dus zowel de voor als achterzijde is voorzien van weerstandpluggen?
Alles wel correct aangestoten?
Staat het geheel wel parallel geschakeld?

Ik dacht dat de complete set met ook een ander type RAW-relais werd geleverd....:confused:
Blijkbaar niet dus!?

Edit:

Heb je niet toevallig een linkje van het betreffende setje?
 
Last edited:
Wel op gelijkstroom (accu) aangesloten en niet op wisselstroom (dynamo)?
Omdat je aangeeft dat ze alleen gaan branden als je gas geeft, zullen ze op wisselstroom branden.
Wisselstroom kunnen ledjes niet tegen.
Even meten met een multimeter.
Zonde als ze daardoor kapot gaan.
Post automatically merged:

Dus zowel de voor als achterzijde is voorzien van weerstandpluggen?
Alles wel correct aangestoten?
Staat het geheel wel parallel geschakeld?

Ik dacht dat de complete set met ook een ander type RAW-relais werd geleverd....:confused:
Blijkbaar niet dus!?

Edit:

Heb je niet toevallig een linkje van het betreffende setje?
Het gaat om de dagrijverlichting.
En idd, bij een goede set krijg je een "lastonafhankelijk" knipperlichtrelais (clignoteur) bijgeleverd.
 
Heb je dat setje nieuw aangeschaft of?

Normaliter hoort er ook een ander type RAW-relais bij omdat het led verlichting betreft.
Originele relais werkt niet goed i.c.m. ledverlichting.
Ik heb zelf een Zip 4takt. Tijdens de aanschaf had ik de optie om een LED koplamp er op te hebben. Dit heb ik gekozen, maar vanaf dag 1 problemen er mee gehad. Ene moment doet hij het wel en het andere moment niet. Volgens de verkoper, La Souris, werken Piaggio en LED koplampen niet samen.. sterk verhaal lijkt mij.. Kan dit probleem ook worden veroorzaakt omdat er een originele relais in zit ipv een RAW?
 
Zoek een kabel op waar gelijkstroom op staat met contact aan. Bij onze Vespa’s was dat een witte.
Die tak je af naar je dim/groot licht schakelaar.
En ook een draad naar achteren voor je dagrijverlichting.
 
Dus zowel de voor als achterzijde is voorzien van weerstandpluggen?
Alles wel correct aangestoten?
Staat het geheel wel parallel geschakeld?

Ik dacht dat de complete set met ook een ander type RAW-relais werd geleverd....:confused:
Blijkbaar niet dus!?

Edit:

Heb je niet toevallig een linkje van het betreffende setje?
Hey nee kan helaas geen linkje vinden van het setje, is power1 led met weglopende knipperlichten. Voor en achter is voorzien van weerstanden.
Post automatically merged:

Zoek een kabel op waar gelijkstroom op staat met contact aan. Bij onze Vespa’s was dat een witte.
Die tak je af naar je dim/groot licht schakelaar.
En ook een draad naar achteren voor je
Zoek een kabel op waar gelijkstroom op staat met contact aan. Bij onze Vespa’s was dat een witte.
Die tak je af naar je dim/groot licht schakelaar.
En ook een draad naar achteren voor je dagrijverlichting.
Ja op het moment heb ik de dagrijverlichting achter aangesloten op de witte draad van het contact. Nu werkt dagrijverlichting wel, maar knipperen me knipperlichten super snel. Als ik dagrijverlichting achter weg pak bij wit ( contactslot) werkt knipperlicht normaal.
Post automatically merged:

Wel op gelijkstroom (accu) aangesloten en niet op wisselstroom (dynamo)?
Omdat je aangeeft dat ze alleen gaan branden als je gas geeft, zullen ze op wisselstroom branden.
Wisselstroom kunnen ledjes niet tegen.
Even meten met een multimeter.
Zonde als ze daardoor kapot gaan.
Post automatically merged:


Het gaat om de dagrijverlichting.
En idd, bij een goede set krijg je een "lastonafhankelijk" knipperlichtrelais (clignoteur) bijgeleverd.
En hoe weet ik of ik het op gelijkstroom heb aangesloten ?
 
Back
Top