Piaggio zip carterkap probleem

Koen6

New Member
Hoi,

ik heb gister een 2de hands piaggio zip gekocht uit 2015, 7800 km op de teller. Kwam vandaag pas achter dat het achterlicht stuk was ( zelf al vervangen). Nu kom ik erachter dat er in de carterkap maar 3 bouten zitten ( normaal 11).Heb nu zelf eigen bouten er in proberen te draaien maar die draaien dol dus de schroevendraad is van binnen kapot. Is dit erg of zijn hier gevolgen voor? alvast bedankt voor de hulp
 
Advertisement - register to remove this

Als je geluk hebt kan je de gaten nog tappen.
Anders zit er niks anders op dan helicoils erin te zetten.

Carterkap en de bouten zorgen ook voor de stevigheid van je blokje dus zou het wel repareren zodat je alle bouten er weer in kan zetten.
 
Ik denk dat de vorige eigenaar de bouten heeft afgebroken. Het beste wat je kan doen is de bouten uitboren en nieuwe erin stoppen met een laag vet om de bouten. Hierdoor blijven ze niet vastroesten.
Plus rijden met een carterkap met 3 bouten kan levensgevaarlijk zijn.

Raad je aan om hem naar de dealer te brengen, mocht je niet weten hoe je afgebroken bouten uitboort.
Post automatically merged:

De vorige eigenaar had je ook wel een klap kunnen verkopen , om iemand met 3 bouten te laten rijden.
 
Ik heb weleens gehad dat de bendix eruit was gevallen tijdens het rijden, heb dit 2x gehad miste ook wat carterbouten. Heb ze daarna weer allemaal erin gezet en geen problemen meer van gehad.
 
Back
Top