Piaggio zip 80cc lage top

Finn.booster

New Member
Hallo,

ik heb een piaggio zip 4t 2v geel kenteken uit 2008 met 16k op de teller, ik heb een aantal dagen geleden een malossi 80cc gemonteerd nadat ik hem heb ingereden was ik benieuwd wat de topsnelheid was maar tot mijn verbazing was dat maar 62 nog trager dan dat hij mer 50cc ging. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik het kan verhelpen en of ik nog meer kan veranderen aan mijn setup.

setup:
Malossi 80cc
Malossi multivar
6,1g rollen
Naraku nokkenas
Sproeier 84
Malossi luchtfilter element
Cdi met begrenzer
 
Advertisement - register to remove this

bedankt voor als jullie berichten, sorry was compleet vergeten... maar jullie reacties hebben we geholpen. Hij loopt nu 70-75 met 8,4g rollen en ducati grijs (cdi met begrenzer zijn kut) merk wel dat hij nogsteeds erg veel toeren maakt zou ik dan nog zwaardere rollen moeten proberen?
 
bedankt voor als jullie berichten, sorry was compleet vergeten... maar jullie reacties hebben we geholpen. Hij loopt nu 70-75 met 8,4g rollen en ducati grijs (cdi met begrenzer zijn kut) merk wel dat hij nogsteeds erg veel toeren maakt zou ik dan nog zwaardere rollen moeten proberen?
gewoon testen, en welke cdi heb je nu?
 
Ik heb nu ducati grijs en ga wat zwaardere rollen proberen dan. wat ik niet snap is dat ik setups voorbij zie komen met 6,2 g rollen en verder zelfde als ik en met een top van 93 aankomen(met bewijs) en dikke autowheelie maken, hoe?!
 
Ik heb nu ducati grijs en ga wat zwaardere rollen proberen dan. wat ik niet snap is dat ik setups voorbij zie komen met 6,2 g rollen en verder zelfde als ik en met een top van 93 aankomen(met bewijs) en dikke autowheelie maken, hoe?!
Dat een 4t 80cc piaggio tegen de 100 rijdt of zelfs erover heb ik ook gezien maar autowhielie nog nooit….

De juiste afstelling vinden duurt lang, het kost tijd omdat je zoveel verschillende dingen kunt uitproberen.

blijf gewoon lekker afstellen, en kijk niet te veel naar andere. Er is namelijk altijd wel iemand sneller!
 
Dat een 4t 80cc piaggio tegen de 100 rijdt of zelfs erover heb ik ook gezien maar autowhielie nog nooit….

De juiste afstelling vinden duurt lang, het kost tijd omdat je zoveel verschillende dingen kunt uitproberen.

blijf gewoon lekker afstellen, en kijk niet te veel naar andere. Er is namelijk altijd wel iemand sneller!
Yes thanks, zal t laten weten als ik verder kom
 
ik heb mijn 80cc malossi ook gemonteerd in mn piaggio zip 2016/2017. Hij loopt nu met windscherm 75-80 en de optrek s wel hard. Ik heb 5.7 g rollen erin. Ik heb 7.2 rollen geprobeerd maar dat reed echt helemaal niet. Heb sproeier 84. Heb ze toen maar weer terug veranderd naar 5.7. Iemand een idee wat ik kan doen om hem toch nog harder te laten lopen.
 
ik heb mijn 80cc malossi ook gemonteerd in mn piaggio zip 2016/2017. Hij loopt nu met windscherm 75-80 en de optrek s wel hard. Ik heb 5.7 g rollen erin. Ik heb 7.2 rollen geprobeerd maar dat reed echt helemaal niet. Heb sproeier 84. Heb ze toen maar weer terug veranderd naar 5.7. Iemand een idee wat ik kan doen om hem toch nog harder te laten lopen.
Ik neem aan dat je een 4v hebt, die kan nog wel wat harder. Maar je moet gewoon afstellen. Het gene wat je het meeste gaat opleveren (en je ook het meeste kost) is om je kop te laten tunen, aangezien er geen 80cc kop is voor piaggio 80cc cilinders. Een 80cc cilinder geeft een leuke performance updrage, maar met een bewerkte (getunde) kop haal je meer eruit. Let er wel op dat je luchtfilter ontgrenst is. Die is echt enorm op een zip.

Je kan nog een grotere carb proberen (met getunde kop), en ik zou met de standaard uitlaat rijden dan is het motortje het sterkst.

Maar het blijft zo dat de fijn afstelling goed moet zijn. Die 5 gram rollen zijn redelijk licht helemaal voor een 80cc. Heb je een strakke drukveer erin ofzo? Als de fijn afstelling niet goed is kan je wel een dure cilinder, vario etc kopen, maar rijdt het toch altijd net niet lekker.
 
Ik neem aan dat je een 4v hebt, die kan nog wel wat harder. Maar je moet gewoon afstellen. Het gene wat je het meeste gaat opleveren (en je ook het meeste kost) is om je kop te laten tunen, aangezien er geen 80cc kop is voor piaggio 80cc cilinders. Een 80cc cilinder geeft een leuke performance updrage, maar met een bewerkte (getunde) kop haal je meer eruit. Let er wel op dat je luchtfilter ontgrenst is. Die is echt enorm op een zip.

Je kan nog een grotere carb proberen (met getunde kop), en ik zou met de standaard uitlaat rijden dan is het motortje het sterkst.

Maar het blijft zo dat de fijn afstelling goed moet zijn. Die 5 gram rollen zijn redelijk licht helemaal voor een 80cc. Heb je een strakke drukveer erin ofzo? Als de fijn afstelling niet goed is kan je wel een dure cilinder, vario etc kopen, maar rijdt het toch altijd net niet lekker.
Denk dat hij een torque driver heeft, kan dit kloppen OP?
 
Welke cdi's zijn beter dan? Bedoel je de PVL80 van Twins Scooterservice?
ik zou gewoon een originele cdi nemen, de gele. Dat moet goed gaan, en is veeeel goedkoper op marktplaats staan er flink wat. Ik heb zelf een nieuwe bij een scooterzaak gekocht voor €30. Die rode cdi laat misschien een klein beetje meer toeren door dat is het niet waard voor wat je ermee wint.
 
Last edited:
Hallo,

ik heb een piaggio zip 4t 2v geel kenteken uit 2008 met 16k op de teller, ik heb een aantal dagen geleden een malossi 80cc gemonteerd nadat ik hem heb ingereden was ik benieuwd wat de topsnelheid was maar tot mijn verbazing was dat maar 62 nog trager dan dat hij mer 50cc ging. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik het kan verhelpen en of ik nog meer kan veranderen aan mijn setup.

setup:
Malossi 80cc
Malossi multivar
6,1g rollen
Naraku nokkenas
Sproeier 84
Malossi luchtfilter element
Cdi met begrenzer
Carburateur niet goed afgesteld probeer maar eens met afstellen eerst dan loopt die als een monstertje heb ik ook gehad nu loopt die +-90 berg af 95
 
Hallo,

ik heb een piaggio zip 4t 2v geel kenteken uit 2008 met 16k op de teller, ik heb een aantal dagen geleden een malossi 80cc gemonteerd nadat ik hem heb ingereden was ik benieuwd wat de topsnelheid was maar tot mijn verbazing was dat maar 62 nog trager dan dat hij mer 50cc ging. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik het kan verhelpen en of ik nog meer kan veranderen aan mijn setup.

setup:
Malossi 80cc
Malossi multivar
6,1g rollen
Naraku nokkenas
Sproeier 84
Malossi luchtfilter element
Cdi met begrenzer
hallo goedeavond is hier iemand uitgekomen? zit momenteel met het zelfde maar dan wel met CDI Ducati Geel doorgezaagd en sproeier 82 en met Witte drukveer+trekveertjes ook top is 67/68 GPS
Post automatically merged:

Bougie kun je sws vervangen, staan je kleppen echt goed? Anders zou het een te arm mengsel kunnen zijn (dan verbrandt het in de uitlaat, maar dat lijkt me sterk met de shoke er op.) Dus zal ik het zoeken in een te rijk mengsel.

Maar doe eerst kleine dingen zoals de bougie vervangen en kleppen stellen dan kun je die tenminste uitsluiten.
haai is iemand hier uitgekomen al op? heb het zelfde maar dan met ducati geel Doorgezaagd en Wittetrekveeren en drukveertjes top is momenteel 67/68?

beste manier om dit temistens 78 telaten lopen?
 
Back
Top