Piaggio zip 80cc lage top

Finn.booster

New Member
Hallo,

ik heb een piaggio zip 4t 2v geel kenteken uit 2008 met 16k op de teller, ik heb een aantal dagen geleden een malossi 80cc gemonteerd nadat ik hem heb ingereden was ik benieuwd wat de topsnelheid was maar tot mijn verbazing was dat maar 62 nog trager dan dat hij mer 50cc ging. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik het kan verhelpen en of ik nog meer kan veranderen aan mijn setup.

setup:
Malossi 80cc
Malossi multivar
6,1g rollen
Naraku nokkenas
Sproeier 84
Malossi luchtfilter element
Cdi met begrenzer
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

ik heb een piaggio zip 4t 2v geel kenteken uit 2008 met 16k op de teller, ik heb een aantal dagen geleden een malossi 80cc gemonteerd nadat ik hem heb ingereden was ik benieuwd wat de topsnelheid was maar tot mijn verbazing was dat maar 62 nog trager dan dat hij mer 50cc ging. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik het kan verhelpen en of ik nog meer kan veranderen aan mijn setup.

setup:
Malossi 80cc
Malossi multivar
6,1g rollen
Naraku nokkenas
Sproeier 84
Malossi luchtfilter element
Cdi met begrenzer
2v zijn niet de krachtigste blokken, ik heb zelf een vespa lx gehad met een 80cc snelle nokkenas en malossi vario. Deze ging na lang afstellen 75/80 op gps. Een zip is wat lichter dus gaat misschien nog ietsjes harder maar ik denk dat je met 80 heel blij moet zijn. Wat harder kan vast maar dan moet je aan hele kleine dingen gaan denken zoals een open luchtfilter, rode twins cdi (enorm duur) etc.
 
Heb je je luchtfilterbegrenzing eruit gehaald?

Ik had hetzelfde probleem en toen bleek dat hij teveel lucht kreeg doordat de luchtfilterbegrenzing eruit was. Toen heb ik een ander luchtfilter erin gedaan en de begrenzing er weer in en nu loopt ie 85+
 
Heb je je luchtfilterbegrenzing eruit gehaald?

Ik had hetzelfde probleem en toen bleek dat hij teveel lucht kreeg doordat de luchtfilterbegrenzing eruit was. Toen heb ik een ander luchtfilter erin gedaan en de begrenzing er weer in en nu loopt ie 85+
Waar zit die luchtfilter begrenzing ik heb 80cc HRR nokkenas 9gram rollen polini vario set sproeier 82 top maar 65???
 
Waar zit die luchtfilter begrenzing ik heb 80cc HRR nokkenas 9gram rollen polini vario set sproeier 82 top maar 65???
Probeer iets lichtere rollen, ik heb zelf 7.2g erin zitten en sproeier 82
Post automatically merged:

Er zit een rubberen buisje bij je luchtfilter als het goed is, op de plek waar hij lucht aanzuigt
 
Probeer iets lichtere rollen, ik heb zelf 7.2g erin zitten en sproeier 82
Post automatically merged:

Er zit een rubberen buisje bij je luchtfilter als het goed is, op de plek waar hij lucht aanzuigt

Probeer iets lichtere rollen, ik heb zelf 7.2g erin zitten en sproeier 82
Post automatically merged:

Er zit een rubberen buisje bij je luchtfilter als het goed is, op de plek waar hij lucht aanzuigt
Oke die moet erin blijven of eruit of kan ik beter een ander luchtfilter halen
 
Hrr cilinder minimaal sproeier 86, luchtfilter begrenzing eruit icm malossi full red element en timing nogmaals checken.
Hrr cilinder minimaal sproeier 86, luchtfilter begrenzing eruit icm malossi full red element en timing nogmaals checken.
Had sproeier 88 en toen verzoop die heb had in luchtfilter 2 gaatjes gebeurt voor wat extra lucht werkt alleenmaar tegen
Post automatically merged:

Hrr cilinder minimaal sproeier 86, luchtfilter begrenzing eruit icm malossi full red element en timing nogmaals checken.
Maar heb ook een euro begrenzer met afstand bediening witte stekker zijn deze wel helemaal ontgrenst heb er met 50cc wel 70 mee gereden
 
Hrr cilinder minimaal sproeier 86, luchtfilter begrenzing eruit icm malossi full red element en timing nogmaals checken.
Sproeier is onzin. Heb zelf ook een 80cc vespa gehad. 2 kleppen, reed prima met 78 tot 88. De cilinder word gekoeld en gesmeerd met motorolie. Die loopt echt niet zomaar vast zoals als je bij een 2t hebt.

ik heb 3000 kilometer met sproeier 78 gereden voor ik hem goed ging afstellen.
 
Ze zijj
Post automatically merged:


Maar heb ook een euro begrenzer met afstand bediening witte stekker zijn deze wel helemaal ontgrenst heb er met 50cc wel 70 mee gereden
Ze zijn wel ontgrenst maar hebben slechte ontstekingstiming, daarvoor kan je het beste ducati geel of grijs hebben, maar dit maakt geen aanzienlijk verschil.

Nogmaals, malossi luchtfilterelement volledig rood, dus niet rood/zwart, de begrenzing uit je luchtfilter halen en afstellen vanaf sproeier 84, het liefst 86.

@Fabsko_ en ik hebben afgelopen week 2 hrr cilinders gemonteerd en 4 malossi cilinders, die 2 hrr op zip en 1 van die malossi ook op zip, alle zips waren 2v.

Sterker nog, volgens mij heb ik op de emfascooters story nog een zip build met malossi cilinder staan, icm mal. Nokkenas, malossi luchtfilterelement volledig rood ging hier een sproeier 86 in. Met 84 deed ie het ook, 82 ook maar heb je aanzienlijk minder vermogen. Met spr 88 reed hij ok maar minder vermogen. Als je dan het luchtfilter eraf haalt, kan je wel 88 met goed vermogen behouden.

Met spr 78 rijdt hij natuurlijk ook, maar dan heb je niks aangepast aan het luchtfilter en haal je nauwelijks iets uit je 80cc cilinder. Benzine koelt natuurlijk ook af, maar dat was niet waar ik op doelde met mijn comment, ik praat over vermogen. Tevens, met hitte zou hij eerst warmlopen voordat hij zou vastlopen met een 4t, maar goed.
Sproeier is onzin. Heb zelf ook een 80cc vespa gehad. 2 kleppen, reed prima met 78 tot 88. De cilinder word gekoeld en gesmeerd met motorolie. Die loopt echt niet zomaar vast zoals als je bij een 2t hebt.

ik heb 3000 kilometer met sproeier 78 gereden voor ik hem goed ging afstellen.
 
Ze zijj

Ze zijn wel ontgrenst maar hebben slechte ontstekingstiming, daarvoor kan je het beste ducati geel of grijs hebben, maar dit maakt geen aanzienlijk verschil.

Nogmaals, malossi luchtfilterelement volledig rood, dus niet rood/zwart, de begrenzing uit je luchtfilter halen en afstellen vanaf sproeier 84, het liefst 86.

@Fabsko_ en ik hebben afgelopen week 2 hrr cilinders gemonteerd en 4 malossi cilinders, die 2 hrr op zip en 1 van die malossi ook op zip, alle zips waren 2v.

Sterker nog, volgens mij heb ik op de emfascooters story nog een zip build met malossi cilinder staan, icm mal. Nokkenas, malossi luchtfilterelement volledig rood ging hier een sproeier 86 in. Met 84 deed ie het ook, 82 ook maar heb je aanzienlijk minder vermogen. Met spr 88 reed hij ok maar minder vermogen. Als je dan het luchtfilter eraf haalt, kan je wel 88 met goed vermogen behouden.

Met spr 78 rijdt hij natuurlijk ook, maar dan heb je niks aangepast aan het luchtfilter en haal je nauwelijks iets uit je 80cc cilinder. Benzine koelt natuurlijk ook af, maar dat was niet waar ik op doelde met mijn comment, ik praat over vermogen. Tevens, met hitte zou hij eerst warmlopen voordat hij zou vastlopen met een 4t, maar goed.
Oke thans en hoeveel gram rollen hebben jullie erin

Ze zijj

Ze zijn wel ontgrenst maar hebben slechte ontstekingstiming, daarvoor kan je het beste ducati geel of grijs hebben, maar dit maakt geen aanzienlijk verschil.

Nogmaals, malossi luchtfilterelement volledig rood, dus niet rood/zwart, de begrenzing uit je luchtfilter halen en afstellen vanaf sproeier 84, het liefst 86.

@Fabsko_ en ik hebben afgelopen week 2 hrr cilinders gemonteerd en 4 malossi cilinders, die 2 hrr op zip en 1 van die malossi ook op zip, alle zips waren 2v.

Sterker nog, volgens mij heb ik op de emfascooters story nog een zip build met malossi cilinder staan, icm mal. Nokkenas, malossi luchtfilterelement volledig rood ging hier een sproeier 86 in. Met 84 deed ie het ook, 82 ook maar heb je aanzienlijk minder vermogen. Met spr 88 reed hij ok maar minder vermogen. Als je dan het luchtfilter eraf haalt, kan je wel 88 met goed vermogen behouden.

Met spr 78 rijdt hij natuurlijk ook, maar dan heb je niks aangepast aan het luchtfilter en haal je nauwelijks iets uit je 80cc cilinder. Benzine koelt natuurlijk ook af, maar dat was niet waar ik op doelde met mijn comment, ik praat over vermogen. Tevens, met hitte zou hij eerst warmlopen voordat hij zou vastlopen met een 4t, maar goed.
K
 
Met spr 78 rijdt hij natuurlijk ook, maar dan heb je niks aangepast aan het luchtfilter en haal je nauwelijks iets uit je 80cc cilinder. Benzine koelt natuurlijk ook af, maar dat was niet waar ik op doelde met mijn comment, ik praat over vermogen. Tevens, met hitte zou hij eerst warmlopen voordat hij zou vastlopen met een 4t, maar goed.
Ah zo, ik had in het begin niks aangepast alleen een 80cc en snelle nokkenas gemonteerd had zeker meer vermogen. En hij kan ook zeker vastlopen. Daar hoeft geen warmloper aan vooraf te gaan.
 
Heb 8g rollen erin gegooit nog steeds 60 65 luchtbegrenzing eruit heb ook een 4scoot uitlaat eronder en die knalt al gelijk bij het wegrijden met een soort dip kan dit aan de bougie liggen?
 
Heb 8g rollen erin gegooit nog steeds 60 65 luchtbegrenzing eruit heb ook een 4scoot uitlaat eronder en die knalt al gelijk bij het wegrijden met een soort dip kan dit aan de bougie liggen?
Bougie kun je sws vervangen, staan je kleppen echt goed? Anders zou het een te arm mengsel kunnen zijn (dan verbrandt het in de uitlaat, maar dat lijkt me sterk met de shoke er op.) Dus zal ik het zoeken in een te rijk mengsel.

Maar doe eerst kleine dingen zoals de bougie vervangen en kleppen stellen dan kun je die tenminste uitsluiten.
 
Last edited:
Back
Top