Piaggio zip 70cc toeren probleem

rmnboss

Well-Known Member
Ik heb dus laatst me scooter onder handen genomen en nu heb ik het volgende probleem:

Als ik met de scooter wegtrek loopt hij perfect, trekt vol door naar de 80 maar wanneer ik dan het gas eraf haal en iets rem bijv naar de 60 en weer gas geef komt hij bijna niet op toeren en klimt hij heel zachtjes in snelheid en pakt soms zijn toeren weer en trekt dan harstikke lekker weer door , Bougie is een mooie koffiebruine kleur en niet nattig zwart.

Wat kan het zijn?
Setup:
- hpi
- 17.5 mm dellorto met sproeier 80
- Polini Corsa 70 AC
- Rolletjes 5 Gram
- Stage 6 PRO uitlaat
- Polini menbraamklepjes ( zaten bij de cillinder geleverd ).
 
Advertisement - register to remove this

Het kan inderdaad zo zijn dat het de drukveer betreft.
Maar aangezien Piaggio gebruik maakt van een vrij sterke drukveer standaard, kan het ook zomaar zijn dat de rollen
net iets te zwaar zijn. De Stage 6 PRO is een heel lastige uitlaat gebleken om de motor goed op af te kunnen stellen.
 
Bestel ik 4 gram rollertjes, Gele drukveer malossi? , En over die uitlaat , Zeg dat wel ben al 2 weken aan het kloten om hem eindelijk eens goed draaiend te krijgen, Had alles in een keer vervangen hpi , cillinder, Uitlaat, En zie het dan maar is te vinden waar het aan kan liggen haha.

Drukveer is inderdaad de standaard veer van Piaggio, Graag even melden wat jullie zouden bestellen!:) Rollertjes kan ik ook wel n afstelsetje van kopen.

EDIT;; Rolletjes van 4,8 tot 4 gram besteld! ( Drukveer weet ik niet welke ik zal nemen dus graag wat advies nog gevraagd )
 
Last edited:
Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met Pia i.c.m. deze uitlaat.
Maar iets sterker dan origineel kan wel, zeker v.w.b. de Corsa 70.
Is best een krachtig ac cilinder die met gemak de drukveer in kan duwen.

Het rollengewicht v.w.b. de uitlaat is echter gissen...
Dit zal men moeten testen..., hier is helaas geen zinnig antwoord op te geven!
Kan wel indicatie opgeven voor Minarelli (want dat rijdt ikzelf) maar daar heb je eigenlijk niet zo veel aan!
 
Klopt inderdaad Pia en mina zijn zeer verschillende blokjes, Dat de Corsa krachtiger is dan de dr70 die ik hiervoor had met dezelfde rollers en drukveer deed het prima hierop maar kan het wel merken dat de Corsa nog wel wat meer kracht erin heeft zitten, De rollertjes zijn besteld en heb stage 6 medium en hard besteld kwa drukveren , K parts had de gele van Malossi niet in op hun webshop , Morgen laat ik weten hoe t draai


Blok draait geen overtoeren wanneer die op kracht is , Alleen als ik het gas eraf haal en weer gas geef op bepaalde snelheden ( iedere keer verschillend ) pakt hij hem wel op maar je hoort het blok dat hij zijn toeren niet kan maken en loopt dan heel rustig op in snelheid en dan hoor je het blok steeds meer toeren maken en ineens pakt ie hem op en trekt ie hem weer lekker door.
 
Nou helaas de afstelling nog niet onder de scooter zitten vanwege me werk, Gaat m morgen pas worden , Helaas ook de variomoer kapot dus deze even morgen halen bij de scooterboer , Heb de drukveer al wel vervangen en kwam er tot mijn verbazing achter dat er paarse trekveren inzitten , Trekken doet ie ook fantastisch uit stilstand dus dat laat ik lekker zitten, Heb nu de Stage 6 medium veer er op zitten en voel duidelijk dat de stage 6 wel wat meer tegenkracht heb , Misschien ook wel een gevalletje drukveer versleten.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    102.1 KB · Views: 11
  • image.jpg
    image.jpg
    108.2 KB · Views: 12
  • B64F28A2-C1D6-444E-9BE1-9004EA3CDFA7.jpeg
    B64F28A2-C1D6-444E-9BE1-9004EA3CDFA7.jpeg
    92 KB · Views: 11
Geduld is een schone zaak :p
Maar kan ook flink op de zenuwen werken helaas....
Ik zou ook de trekveren met rust laten, deze doen het werk goed en hebben niks met je prob te maken.
Het is echt een rollen en/of drukveer probleem.
De combinatie is net iets te zwaar waardoor je dit ervaart in het middengebied, en ook als de motor goed warm is zal dit bij het oppakken van het gas de reactietijd flink verlaten. Een vervelende dip dus....

Maar we wachten af wat je conclusie uiteindelijk is.
 
Geduld is een schone zaak :p
Maar kan ook flink op de zenuwen werken helaas....
Ik zou ook de trekveren met rust laten, deze doen het werk goed en hebben niks met je prob te maken.
Het is echt een rollen en/of drukveer probleem.
De combinatie is net iets te zwaar waardoor je dit ervaart in het middengebied, en ook als de motor goed warm is zal dit bij het oppakken van het gas de reactietijd flink verlaten. Een vervelende dip dus....

Maar we wachten af wat je conclusie uiteindelijk is.
Laat het jullie weten ! Alvast bedankt allemaal voor de hulp.
 
klopt Zip 2000 2t kon ze idd niet vinden , nu een stage 6 medium en hard besteld , soft zou het wel niet zijn gezien ik juist hoger moet dus nu de medium eronder zitten en morgen uitproberen , moet nog ff de koelvin bewerken omdat deze uiteen is geklapt met koelkappen enal , Zat n scheurtje in me vin en die is dus toen gebroken maar alle tijd voor op t werk en ook alle gereedschap ervoor dus gaat goed komen
 
Had er wel n stukkie proef mee gereden zon 4km 5 km en cillinder houd t goed uit met de aangepaste koeling probeer nu nog net wat meer vin over te laten gezien de beginsel hoekjes van de vin tegen de kap aankomen Derest draait prima in de kap dus de hoekjes wat korter gemaakt en morgen passen
 
Voor iedereen die een steentje bijgedragen heeft:
5xk3RVx.gif

rmnboss nu weer vliegensvlug op bestemming...

Jij ook bedankt voor de terugkoppeling v.w.b. je vervelende dip!
 
Back
Top