Piaggio Zip 50cc 4t opvoeren

Julianf0

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag mijn eerste scooter gekocht en heb zelf niet heel verstand van scooters dus vandaar dat ik dit post. Ik heb een Piaggo Zip 4-takt brom uit 2016. Hij loopt ietsjes harder dan 45km/h, maar ik zou graag willen dat ie ietsjes harder loopt. Échter wil ik niet dat ie harder dan 55km/h loopt ivm met veel politie en rollerbanken in mijn regio. Hoe kan ik hem het goedkoopst en makkelijk opvoeren zodat ie rond de 55 loopt?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag mijn eerste scooter gekocht en heb zelf niet heel verstand van scooters dus vandaar dat ik dit post. Ik heb een Piaggo Zip 4-takt brom uit 2016. Hij loopt ietsjes harder dan 45km/h, maar ik zou graag willen dat ie ietsjes harder loopt. Échter wil ik niet dat ie harder dan 55km/h loopt ivm met veel politie en rollerbanken in mijn regio. Hoe kan ik hem het goedkoopst en makkelijk opvoeren zodat ie rond de 55 loopt?
Dunne varioring erin zetten.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag mijn eerste scooter gekocht en heb zelf niet heel verstand van scooters dus vandaar dat ik dit post. Ik heb een Piaggo Zip 4-takt brom uit 2016. Hij loopt ietsjes harder dan 45km/h, maar ik zou graag willen dat ie ietsjes harder loopt. Échter wil ik niet dat ie harder dan 55km/h loopt ivm met veel politie en rollerbanken in mijn regio. Hoe kan ik hem het goedkoopst en makkelijk opvoeren zodat ie rond de 55 loopt?
Ik zou de vario ring van je zip eruit halen en/of de tandwiel verhouding aanpassen. Hiermee ben je wel wat meer geld kwijt dan gewoon de vario ring weg te halen maar je kan wel preciezer opvoeren. het enige nadeel van tandwiel verhoudingen aanpassen is dat je optrek vermogen verminderd maar je topsnelheid verhoogt.
 
Ik zou de vario ring van je zip eruit halen en/of de tandwiel verhouding aanpassen. Hiermee ben je wel wat meer geld kwijt dan gewoon de vario ring weg te halen maar je kan wel preciezer opvoeren. het enige nadeel van tandwiel verhoudingen aanpassen is dat je optrek vermogen verminderd maar je topsnelheid verhoogt.
Misschien andere nokkenas of rollers om te compenseren voor het verlies van trekkracht bij het aanpassen van de vertanding. (als je trekkracht je genoeg boeit om dat te willen doen)

Ik ben geen expert dus corrigeer me als ik het fout heb.
 
Vergeet vertanding of de nokkenas.

Varioring eruit halen en als hij te snel gaat een kunststof varioring afvijlen totdat je precies 55 gaat.

Is het trouwens een 2v of een iget? Voor een iget geldt namelijk wat anders.
 
Back
Top