Piaggio zip 50cc 4t - gerateld/gesleten bij koelvin

Jaerox50cc

New Member
Beste forumleden,

Afgelopen week werd het tijd voor mijn vsnaar te vervangen, na dezelfde maat en originele erop te hebben gelegd begon hij met slijten van de koelvin tegen de carterkap, dit nagelopen en er zit verder nergens speling op.. maar een nieuwe variateurset en poulie/koelvin besteld.

Nu is het iets beter en slijt het niet heel veel meer, maar toch komt iets of het eraan waardoor het nog niet soepel rijdt en klinkt.

Iemand enig idee?
 

Attachments

  • Snapchat-1898327827.jpg
    Snapchat-1898327827.jpg
    188.1 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

wel je pakking weer terug gezet? originele kapboutjes gebruikt en niet te lomp aangedraaid?
als je snaar de boosdoener zou zijn (doordat je je krukasmoer had aangedraaid met de snaar ertussen, zou je vario ook los zitten/hebben gezeten. maar zo op de foto zit je moer er netjes op.
je hoefde je nieuwe snaar niet (extreem) te shimmen?
waar "slijt" het dan nu volgens jou (kun je slijtsporen aangeven in je foto?
 
Al zolang ik deze zip heb ±3 jaar, heb ik geen carterpakking (ook niet gevonden) originele boutjes. Ik trek altijd de snaar wat samen en monteer dan de vario. Dus het zit er ook op zonder speling. Ik heb ook niks geschimd, alleen bij de krukasmoer een shim. En de slijtsporen zat tegen de carterrand tegenover de vario en waar hij bij het zwarte kapje de koellucht krijgt voor de carter.

(Foto ter illustratie)
Post automatically merged:

Vorige koelvin werd zo afgesleten.
 

Attachments

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    70 KB · Views: 19
ik hoop dat ik je verkeerd begrijp, want de snaar samenknijpen heeft geen nut: je moet je achterpoelie ópen trekken, snaar dáár in naar voren trekken zodat je vóór ruimte krijgt hij mag niet bij de variobus in de buurt komen als je je koelvin erop draait maar moet naar buiten.
 
Oke, ik heb het nogmaals nagelopen en de vsnaar komt met monteren niet tegen de variobus, genoeg ruimte en geen speling erop. daarna met rijden optrekken tot 20km/h geen probleem alleen dan komt het gerafel.
 
Ik weet niet hoe je die moer vastzet, maar toen ik dit had werkte ik altijd met blokkeer sleutel en ratel en toen heb ik dit ook gehad. Zodra ik hem vast had gezet met een slagmoersleutel en hem echt goed aandraaide had ik het niet meer.
 
Ik weet het niet meer.

Alles zit goed en ook vast.
Het slijt na vervangen vario etc niet meer tegen de nieuwe koelvin aan. Maar er blijft wel een rammelig geluid over grgrgrh
 
zijn dat niet je rollen ìn je vario? dit had ik ook bij mijn originele vario met vierkante rollen en is veranderd met mijn nieuwe Power1 sport vario met originele rollen en werd weer iets erger toen ik er goedkope rollen bij gooide om te mixen.
 
in welke vario (merk/type/ouderdom?) mijn originele was met 24K ook een beetje uitgeslagen waar de zijkanten van de rollen tegenaan steunden (die aandrijfkracht kan nooit alleen door die driehoekjes worden overgedragen...)
 
Back
Top