This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Piaggio Zip 50cc 4t 2v carburateur

tepasje

New Member
Ik heb een vraag over de juiste afstelling want ik kom er niet uit.

Ik wil de snor scooter van mijn zoon op de max. snelheid hebben die is toegestaan op de rollerbank (35km/u)
Er bleek een CDI onder te zitten die hem richting de 47 liet lopen maar liep hij stationair beroerd, en de verlichting knipperde bij stationair draaien.

Er zaten in de oude config:
  • 8 gram rollen
  • 78mm sproeier
  • Onbegrensde CDI

Ik heb aangepast:
  • 25km/u CDI van Kokusan
  • 82mm sproeier
  • 6,5 gram rolletjes bobo tech
Maar nu gaat scooter echter slecht vooruit. Stationair loopt ie prima en de lampen branden nu ook stabiel, maar ik haal er max 22km/u mee en zelfs dat duurt lang en ik vind hem hoog in toeren klinken met rijden. Hij trekt ook voor geen meter.

Wat is de beste afstelling zodat ik 35km/u op de teller kan halen? want ik snap het niet meer. Mijn idee was een grotere sproeier voor meer brandstof en lichtere rollen voor meer trekkracht. Het tegenovergestelde gebeurd dus
Het betreft: Piaggio Zip snorfiets 50cc 4t 2v carburateur uit 2010
 
Last edited:
Helemaal niemand?
Heb inmiddels de sproeiers veranderd van 82 naar 76 en de rollen van 6.5 naar 7,2, maar ook hier geen verschil.
 
Wat ik niet snap is als je 34 kmpu wilt rijden je een 25kmpu cdi plaatst.
Die cdi is begrensd op een toerental waarbij de scooter maar 25 haalt.
Je kunt dan wel met gewichtjes gaan experimenteren maar zonder echt resultaat.
Beter een 35 kmpu cdi monteren en de snelheid middels een dunne varioring terugbrengen naar 34 kmpu , mocht dit nodig zijn.

Waarom laat je die oude cdi er niet in zitten en laat je de scooter omkeuren, bij een rdw erkende scooterzaak, naar brommer want dat geexperimenteer kost uiteindelijk meer.
Bovendien is dit gunstiger voor de waarde van de scooter mocht je die llater van de hand doen.
 
Last edited: