Piaggio zip 4takt stottert knalt uit uitlaat en maakt raar geluid

Jefke zip

New Member
Mijn piaggio zip stottert en knalt uit uitlaat.
Rijd heel slecht maakt raar geluid
Weet iemand hoe dit komt ga video zetten van het geluid als ik rijd
Post automatically merged:

Post automatically merged:

 
Advertisement - register to remove this

In het eerste filmje is te zien dat hij nog wel stationair loopt , ik zou eens beginnen met het wisselen van je bougie . Lijkt steeds over te slaan.
 
Ik had iets soortgelijks, ook gekke knal uit de uitlaat en flink stotteren. Dit probleem deed zich voor toen ik een flinke hobbel met 50 had gepakt. Na wat stotteren kreeg ik hem de 20 niet meer voorbij en liep hij zwaar beroerd. zekering was ook doorgebrand.

Wat bij mij de oorzaak was: een kapotte spanningsregelaar i.c.m een begrenzer-cdi. na het vervangen van de spanningsegelaar was ik van de doorgebrande zekeringen en stotteren af.

Ik zou eerst beginnen bij je bougie checken en als nodig vervangen. Als dat het probleem niet is; met een andere spanningsregelaar testen of doormeten van je kabelboom wanneer je het probleem nabootst. en als dat het niet is, kan je altijd nog kijken of je carburateur iets geks doet. maar dat is echt een laatste optie in mijn ogen.
 
Inderdaad zoals aangegeven is het je ontsteking. Goed kabels checken / opnieuw aandraaien bougiekabel beide kanten en centimeter eraf knippen. Bougie vervangen als eerste uiteraard, en hij rijdt weer als een nieuwe.
 
Back
Top