Piaggio zip 4takt start moeilijk

User189292929

New Member
Dag allemaal ik wil even een vraag stellen

ik heb een piaggio zip 2010 4takt zip
hij start bijna niet op het begin en nu af en toe

ik heb hiervoor de kickstart gemaakt die het nu doet maar duurt heel lang voor hij begint met werken ik weet niet aan wat dat licht ik dacht eerst het sproeiertje maar weet nog niet zeker

elektrische start doet het ook maar af en toe ik denk dat dat licht aan de kabel boom ?


ik heb dus pas nieuwe bougie erin gestoken
een nieuwe accu erin gezet oude was versleten
en heb de kickstart pas gemaakt met nieuwe onderdlen en onderhoud van onder (starterkrans, vario , rollen, etc,)

waarom start hij nog moeilijk en aan wat kan het nog liggen als iemand een idee heeft laat gerucht weten ik denk persoonlijk de kabel boom bedrading of iets met de benzine
 
Advertisement - register to remove this

al eens gekeken naar of gevoeld aan de elektrische aansluiting op je startmotor als je probeert te starten?
bij mijn Kymco kwam daar laatst rook vanaf: bleek de stekker zwaar verroest. na ontroesten start dat ding nu als ik naar de startknop wijs
 
Werkt de choke?
Is de carburateur schoon en goed afgesteld?
Vonkt hij goed?
Is de klepspeling goed?
Is de compressie goed?
Dag even kleine update ik heb mijn carbarateur helemaal schoon gemaakt en vrij gemaakt alles is in orde afgesteld ( compresie ik zeg je eerlijk daar weet ik niks van denk ook niet als je daar spullen voor nodig hebt dat ik die heb) ik merkte tijdens het schoonmaken van de carbarateur dat als je kickt het brandstof slangetje niet veel brandstof uitkwam tot bijna niets dus kan misschien dan ook aan de pomp liggen ?
 
Als je kickt moet er een flinke straal uit je slang lopen . Zit er in de toevoer slang ergens een filter , en is deze schoon ?
heb je een pomp of een vacuüm gestuurde benzine kraan , onder je tank ? Dan kan deze verstopt zitten , hieraan zit ook een grove zeef , die in de tank steekt . Of de kraan zelf kan verstopt zitten . als je zelf aan de vacuüm slang zuigt , loopt er dan wel een straal uit je benzine slangetje?
Dan kan het ook zo zijn dat je niet genoeg vacuüm creëert met je motor , en zit er toch een compressie meting aan te komen.
 
Als je kickt moet er een flinke straal uit je slang lopen . Zit er in de toevoer slang ergens een filter , en is deze schoon ?
heb je een pomp of een vacuüm gestuurde benzine kraan , onder je tank ? Dan kan deze verstopt zitten , hieraan zit ook een grove zeef , die in de tank steekt . Of de kraan zelf kan verstopt zitten . als je zelf aan de vacuüm slang zuigt , loopt er dan wel een straal uit je benzine slangetje?
Dan kan het ook zo zijn dat je niet genoeg vacuüm creëert met je motor , en zit er toch een compressie meting aan te komen.
dankje voor te tip ik zal testen of het aan de vacuum zit of dat hij verstop is bedankt
Post automatically merged:

maar ik weet dus eiglijk niet als hij teweinig compresie heeft dan zou ik dus nieuwe ciliner kop moeten kopen ?
 
Last edited:
als hij teweinig compresie heeft dan zou ik dus nieuwe ciliner kop moeten kopen ?
Je moet pas wat kopen als je daad werkelijk iets meet of ziet wat buiten de marges van de slijtage valt , of stuk is .
Dus eerst alles nakijken , en meten . Als je weer een goede benzine toevoer hebt , en hij wil nog niet , is het wel raadzaam om voor alles te demonteren , eerst de compressie te laten meten. En een keer de kleppen te stellen , en een service beurt te geven/ laten geven.
 
Je moet pas wat kopen als je daad werkelijk iets meet of ziet wat buiten de marges van de slijtage valt , of stuk is .
Dus eerst alles nakijken , en meten . Als je weer een goede benzine toevoer hebt , en hij wil nog niet , is het wel raadzaam om voor alles te demonteren , eerst de compressie te laten meten. En een keer de kleppen te stellen , en een service beurt te geven/ laten geven.
maar dat is het juist het is raar want als ik dan kickstart pompt hij geen benzine maar je kan hem wel gewoon aan kicken met contact aan en elektrische start gaat maar gewwoon wat moeilijk dus hij krijgt wel benzine maar ik denk gewoon beetje te weinig van tank naar carbarateur daar tussen
 
Daar zit dus de kraan , en als het goed is een benzine filter. Dat hij met kicken makkelijker aanslaat komt omdat je met kicken sneller de krukas rond gooit , en dus meer vacuüm creëert . Wat gebeurt er met de benzine toevoer als je zelf zuigt aan het vacuüm slangetje ?
 
Daar zit dus de kraan , en als het goed is een benzine filter. Dat hij met kicken makkelijker aanslaat komt omdat je met kicken sneller de krukas rond gooit , en dus meer vacuüm creëert . Wat gebeurt er met de benzine toevoer als je zelf zuigt aan het vacuüm slangetje ?
er komt maar weinig uit dus is filter ofzo verstopt ?
 
Back
Top