Piaggio zip 4takt lekt benzine van uit benzinekraan

Jochem27

New Member
Sinds mijn scooter is teruggezet naar 33 km/u nadat ik een WOK status heb gekregen, loopt mn scooter minder goed. De max snelheid varieert heel erg, soms 33 km/u, soms maar 20 km/u en sinds een week lekt hij benzine (zie foto). Ik heb wel een vermoeden wat het kan zijn, maar ik heb niet heel veel verstand van scooters dus voordat ik zomaar wat ga doen zou ik willen vragen wat het meest voor de hand liggende probleem is. Hij lekt benzine vanuit de benzinekraan op de koelkap. Kan iemand mij hierbij helpen?

IMG_0593.jpg IMG_0592.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Komt de benzine echt uit dat slangetje , of is de kraan zelf ook nat ? Anders het slangetje nakijken op scheurtjes bij de aansluiting op kraan .
Ook aansluiting op tank controleren , en vacuum leiding los maken ( dunne slangetje wat naar je spruitstuk gaat ) , en kijken of daar geen benzine uit lekt.
 
Komt de benzine echt uit dat slangetje , of is de kraan zelf ook nat ? Anders het slangetje nakijken op scheurtjes bij de aansluiting op kraan .
Ook aansluiting op tank controleren , en vacuum leiding los maken ( dunne slangetje wat naar je spruitstuk gaat ) , en kijken of daar geen benzine uit lekt.
Bedankt! Ik ga het dit weekend even proberen

Zit de kraan nou vast met een slangklem???
Ja, en zover ik weet zat deze er altijd al op
 
Ik heb de benzinekraan gecheckt maar er bleek een scheurtje in de brandstofslang te zitten :sweatsmile: het is nu opgelost, bedankt allemaal!

View attachment 67235
Mooi dat het opgelost is.
Dit is ongetwijfeld door de tie-wrap gekomen.
Ik zie dat op het andere slangetje deze wel erg strak is aangetrokken.
Op zich hoeft er geen klem op te zitten maar als je toch een klem wilt plaatsen, kan je beter onderstaande gebruiken.
Van RVS en uiteraard niet te strak aandraaien.
Vast = vast...
Slangklem.png
 
Back
Top