Piaggio zip 4takt 2014 start niet

youri44

Member
Beste, lezers ik heb mijn carburateur van mijn zip 4takt gehaald en er weer op gezet maar nu start hij niet meer. Hij wilt wel starten maar gaat niet aan.
 
Advertisement - register to remove this

Deed hij het daarvoor goed ? Je kan de benzine slang even van je carb afhalen en in een potje hangen , en kijken of er benzine uitstroomt , met kicken of starten . Het duurt ook even voor je vlotterkamer vol zit.
Heb je verder nog iets gedaan aan je carb , toen je hem eraf had?
 
Zoals @trabiarie hierboven al schreef.
Als je de carburateur eraf hebt gehad en de vlotterkamer is leeg, kan het zeker een hallve tot een minuut duren met de elektrische start voor de scooter begint aanstalte te maken om te starten.
Start de scooter dan uiteindelijk, laat dan de scooter zeker een minuut stationair draaien voor je aan de gashendel draait want anders valt de scooter weer uit.

Heb je lang genoeg doorgestart?
 
Ik zal morgen hier naar kijken
Post automatically merged:

Heb nog een vraag heb namelijk de deksel van de kleppen eraf gehad voor een paar dagen omdat ik geen tijd had om het terug erop te zetten maar kan het ook daar door komen dat de olie bij de zuiger weg is door het lucht en dat hij daardoor vast is gelopen ofs ?
 
Heb nog een vraag heb namelijk de deksel van de kleppen eraf gehad voor een paar dagen omdat ik geen tijd had om het terug erop te zetten maar kan het ook daar door komen dat de olie bij de zuiger weg is door het lucht en dat hij daardoor vast is gelopen ofs ?
Ik neem aan dat je niet zonder deksel rondgereden hebt.
Maar dat lijkt me niet anders zouden de buren kunnen zien waar je zoal gereden hebt en zouden die niet blij met je zijn. ;)
Door gewoon stil te staan zonder deksel, kan geen kwaad zolang er geen vreemde voorwerpen in de ruimte vallen waar de distributieketting doorheen loopt.

Olie peilen met de peilstok kan natuurlijk nooit kwaad, sterker nog dat zou ik minimaal 1 keer per maand doen.
 
Zoals @trabiarie hierboven al schreef.
Als je de carburateur eraf hebt gehad en de vlotterkamer is leeg, kan het zeker een hallve tot een minuut duren met de elektrische start voor de scooter begint aanstalte te maken om te starten.
Start de scooter dan uiteindelijk, laat dan de scooter zeker een minuut stationair draaien voor je aan de gashendel draait want anders valt de scooter weer uit.

Heb je lang genoeg
Post automatically merged:

Ik heb niet zonder die kap gereden nee zou het miss door valse lucht kunnen komen bij het spruitstuk heb wel een nieuwe pakking daar voor gekocht maar doet nog steeds niet het is een pakking van papier karton ofs er zat geen plak rand aan
Post automatically merged:

als ik hem start als alles erop zit draaid het achterband wel en lijkt ook wel dat hij aan wil als gas geef maar als gas los doet gaat hij ook gelijk uit
 
Ik ging ff nog een keer de kleppen checken die staan goed heb het puntje met streep gedaan ging daarna ook aan de zijkant kijken maar daar staat hij op 2takt dat is niet goed neem ik aan ?
Heb mijn elektrische start ook voor 1minuut aan gehad maar je hoorde dat hij uiteindelijk wel draaid maar als elektrische start los laat gelijk uit
 

Attachments

  • 55D3F740-FDB3-4331-8FBB-4FF02D8D4E2C.jpeg
    55D3F740-FDB3-4331-8FBB-4FF02D8D4E2C.jpeg
    113.8 KB · Views: 9
  • 0D2FB22B-0E05-4923-A110-0F8FF947A87A.jpeg
    0D2FB22B-0E05-4923-A110-0F8FF947A87A.jpeg
    105.4 KB · Views: 9
Back
Top