MichouG

New Member
Mijn 2016 zip heeft laatste tijd nogal wat problemen dus ik had besloten om het blok eronder uit te halen en een ander tweedehands blok eronder te zetten. Nu heb ik via via een tweedehands blok kunnen krijgen waarvan gezegd was dat de kleppen nog gesteld moesten worden dus ik had het blok opgehaald en wou de kleppen gaan stellen en de bovenste klep kon ik prima goed zetten maar toen ik de onderste klep ook goed wou zetten merkte ik dat er echt veels te veel speling op zat en toen ik hem vaster wilde zetten viel elke keer dat soort moertje dat over de schroef zit er steeds af dus weet iemand hoe ik dat kan oplossen en de klep goed gesteld kan krijgen? ik heb hem trouwens ook nog niet onder de zip gezet om te kijken of die wel loopt en heb ook nog niet echt ergens anders naar gekeken in verband met dat ik het druk heb en dit eerst wil oplossen
 

Attachments

  • DDBB2154-BB69-46B6-B405-F39A86D7E294.jpeg
    DDBB2154-BB69-46B6-B405-F39A86D7E294.jpeg
    137.4 KB · Views: 17
  • 2B3C512C-49DA-4C12-9B39-5D5F057FAC1B.jpeg
    2B3C512C-49DA-4C12-9B39-5D5F057FAC1B.jpeg
    171.6 KB · Views: 17

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Je hebt de motor ook goed op TDC van de compressieslag staan?

Ik begrijp hem niet helemaal, maar klopt het dat je zegt dat als je de stelschroef helemaal indraait, dat dat dan nog niet voldoende is?


Als dat zo is en de tuimelaarbrug correct gemonteerd zit zou ik denken dat de klep krom is. Bouwt het motortje wel compressie op als je hem met de hand ronddraait?
 
Top