This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Piaggio Zip 4t2v gaat maar 40-45 km/u

Sennag

New Member
Hoi mensen,

Mijn Piaggio zip 4t2v met ongeveer 12000 km op de teller uit 2017 heeft een probleem. Ik heb een onbegrensde cdi geïnstalleerd en een malossi multivar variateur set eronder gezet met 6,1 gram rolletjes en de varioring eruit gehaald. Maar mijn scooter gaat gps maar rond de 40-45 km/u, hoe kan dit? Ik heb een standaard uitlaat.

Een vriend van mij heeft ook een zip 4t uit het jaar 2015, maar als hij zijn scooter start geeft hij een stuk zachter geluid en van hem loopt rond 70 km/u. Hij heeft 6,5 gram rollen.

Weet iemand waarom mijn scooter een stuk langzamer loopt en ook langzamer optrekt?
 
Wat voor een cdi heb je? Beste kan je een gele Ducati cdi nemen en dan doorzagen. Ik denk als je sproeier 80 in de carburateur zet dat die wel harder gaat. Krijg die meer benzine. Ik heb een polini vario 6 gram rollen standaard koppeling met malossi gele trekveren en witte drukveer. Sproeier 80 en gelijk de hoeveelheid lucht die hij nodig geeft afgesteld op de carburateur. En acceleratie pomp uitgezet met een tyraps vastgemaakt aan de carburateur. Mijne loopt 68 op gprs.
 
Ik heb deze onbegrensde cdi. Ik weet dus niet welke sproeier ik heb, maar zou dat zo'n groot verschil maken?, of ligt het dan misschien aan de cdi fz dat ie defect is?

 
Je sproeier vergroten kan zeker een groot verschil maken. Als je sneller wilt heeft hij meer benzine nodig. Ook is het rijden met de arm aan benzine uiteindelijk ook slecht voor je motor.
Ik zelf ree altijd met sproeier maat 80 origineel is geloof ik 75. Beste loopt bij sproeier 78 van 80 bij mij deed die het beste op sproeier 80.
Op mijn vlieg heb ik Ducati gele cdi, Malossi vario, 6,5 gram rollen, sproeier 80, malossi witte druk en trekveren en die gaat 68 op gps
Zelfde setup had ik ook bij mijn zip in het begin en die ging 60 op gps.
Mocht je echt sneller en vlottere optrek willen kan je beter overstappen naar 80cc heb ik met de zip ook gedaan.
Het kan het beste zijn dat het aan je cdi ligt dat hij begrensd is op de 45 kmpu.
Kom je uit de buurt van Veenendaal? Ik heb hier nog wel een gele Ducati onbegrensd liggen die je mag proberen. Of evt bij het betalen van verzendkosten kan ik hem opsturen en mocht het helpen mag je deze gelijk houden. Heb er hier toch meerdere liggen. Alleen enigste wat je moet doen is je bougie dop overzetten. Bougie kabel zit er aan en is nieuw.
 
Oke dankjewel. Naast dat de scooter niet snel loopt is er nog een klein / raar probleempje met de scooter. Mijn scooter staat buiten en als ik hem dan aanzet dan heeft hij de eerste paar kilometer enorm veel moeite met vooruit komen en trekt ie langzaam op max 25-30 km/u, als hij eenmaal een tijdje heeft gelopen dan trekt ie wel gwn redelijk op. Is dit normaal of weet je waar dit mogelijk aan kan liggen?