Hallo, allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar, ik heb hier een Piaggio Zip 4T van mijn kleinzoon die niet meer wil starten.
Het probleem begon met benzine lekkage, er werd veronderstel dat de benzinekraan lekte waarop een nieuwe werd gekocht maar de lekkage zat in de leiding dus die gerepareerd, benzine erin en starten maar hij sloeg op een gegeven moment wel aan maar sloeg ook weer af ik had het gevoel dat hij smoorde de gaskabel stond erg slap dus heb ik die wat strakker gezet en de schroef om stationair te draaien wat ingedraaid.
Er zat niet echt veel benzine in denk 1 Ltr. het brandstoflampje bleef branden, dus mijn kleinzoon zou gaan tanken en dan verder zoeken hij reed weg en dat kon zonder gas te geven, dus waarschijnlijk iets te ver ingedraaid maar kon niet harder dan 20KM na 300 mtr. stopte de machine en wil sindsdien niet meer starten.
Ik heb ondertussen carburateur schoongemaakt met remmenreiniger en de bougie schoongemaakt, kon ivm nieuwjaar geen nieuwe kopen, heb ook een vraag over de gasnaald en het 3 potig busje dit viel namelijk bij het demonteren uit elkaar en nu heb ik het op de voor mij meest logische manier in elkaar gezet maar vind het een beetje losjes in elkaar zitten.
Ik krijg als ik de bougie in de kabel steek en tegen massa leg en start een gelige vonk.
Kan iemand ons verdere tips geven zodat hij weer doet wat hij voor de lekkage deed goed rijden top rond de 50