Piaggio Zip 4T

Kimvaartbroek

New Member
Hallo, ik zit met een vraag waar ik niet uitkom.
Mijn Piaggio doet het goed, start zowel kick als electrisch.
Maar als ie koud is en in de schuur heeft gestaan lukt het voor geen meter.
Als ik m daar in tegen in de keuken gezet heb, start ie wel goed.
Ik moet dan wel eerst 7 keer het gashendel op en neer bewegen voor volgende benzine.
Daarna rijd ie goed, en heb ik geen probleem
Kan iemand mij zeggen waar door dit komt bij de Piagio Zip.
In de zomer als het 25 graden is kan ik m gewoon buiten laten staan, en start ie gelijk.
De scoot is 10 jaar oud.
Graag een reaktie, waar dit door komt.
Groetjes Kim.
 
Advertisement - register to remove this

Even van een ander forum gekopiëerd:

Om te controleren ofdat de choke nog naar behoren werkt moet je de choke in z'n geheel demonteren van de carburateur. Haal dan de plusdraad los uit de connector/stekkerverbinding. Laat de min/massadraad aangesloten zitten en plaats dan rechtstreeks op de plusdraad een 12V bron. (b.v de accu)

De sproeiernaald zal nu omhoog schieten. let op! in koude toestand staat de naald al omhoog. Na ongeveer 90/180 sec (1,5/3 min) zal de naald weer langzaam naar beneden zakken om de (extra aanvoer via de) sproeier weer af te sluiten.
 
Een choke is gemaakt om ervoor te zorgen dat de carb armer in gaat spuiten als hij 'uit'komt. Een defecte choke heeft dus geen invloed op een koude start, en dat is erg handig bedacht.
Redeneer je dit door, dan is er bij een weigerende choke sprake van een te rijk mengsel bij opwarmend blok. Daar kan een zuiger wel op 'smoren'.
Groet,
 
Als je choke het niet is. Stel je kleppen, kan heel veel schelen
Wanneer je zip koud niet goed start ligt dit meestal niet aan je choke, die gaat pas aan wanneer je scooter loopt vgm.

Je kleppen stellen is mijn advies.
 
De choke laat meer benzine toe als de motor koud is, na een tijdje gaat de choke dicht en komt er minder benzine. Een koude motor heeft meer benzine nodig in het begin.
 
Dank voor jullie reakties. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.Als het warm is start ie gewoon goed en hoef ik niet eerst 7 x gas te geven voordat ie start. Als ie in de schuur gestaan heeft met dit koude weer, krijg ik m gewoon niet gestart. Ik hoorde dat veel Zips hier mee te maken heeft, het blijft gewoon lastig. Maar is dit probleem eigenlijk wel op te lossen. In de zomer kan ik m gewoon buiten laten staat en dan start ie gelijk zonder 7x gas te geven.
Ik moet er maar mee leren leven denk ik......:(
 
controlleer je klep speling is, verder controlleer daarna op valse lucht of iets, die spruitstukken gaan snel scheuren en je zegt dat ie all 10 jaar oud is de brommer, of idd een nieuwe choke proberen, wat is de afstelling ? kwa sproeier etc
 
Back
Top