piaggio zip 4T Zonder kickstarter

Stefan93

New Member
Beste forummers!

ik ben een nieuw lid met een nieuwe piaggio zip (snor) 4takt zonder kickstarter.. omdat deze nieuwe uitvoering nog niet veel in gebruik is kan ik er online niet veel over vinden.. maar zou ik hier nog een kickstarter op kunnen laten zetten?
Gr stefan
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Stefan, welkom op de forum!

Dus je hebt een Piaggio Zip 4takt 3v oftewel een Iget/injectie uit 2019?
Ik denk van wel, de carterkap van deze zip is geleverd zonder kickstart omdat het niet nodig is. (volgens piaggio)
De Vespa iGet/Injectie heeft dit ook.

Omdat de carburateur blok en injectie blok dezelfde formaten hebben, kan er dus een andere carterkap op van eentje MET kickstart.
Dus kijk op marktplaats.nl of bij je lokale dealer en haal een nieuwe/gebruikte carterkap met kickstart. Je kan op je huidige carterkap jammer genoeg geen kickstart monteren.

Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Ik weet niet of je een scooter met ECU/Injectie wel aan gekickt krijgt, hetzelfde geldt misschien ook voor een scooter met ECS/elektrische carburateur, geen idee.

Een kick wordt normaliter gebruikt om de scooter te starten als de accu leeg is, dan werkt een ECU/ECS wellicht niet naar behoren omdat deze een fatsoenlijke spanning nodig hebben.
 
@Giodam
Bedankt voor je reactie!
Dat klopt het gaat om de Piaggio Zip 4takt 3v oftewel een Iget/injectie uit 2019.
Op de plek waar normaal een kickstarter zal zitten zit wel een plastic dopje die er (neem ik aan) uit kan. Zou dus wss ook gewoon de kickstarter hierop kunnen monteren? Of kan er binnenin sws geen kickmechanisme geplaatst worden?
492520F2-FC31-4056-99CB-36FDFF3080E5.jpeg
 
Last edited:
Hij is net nieuw dus zal voorlopig hopelijk nog wel gewoon starten, gaat me meer om in de toekomst.. zal niet altijd een accu in de buurt hebben om over te starten mocht deze kapot of leeg zijn:p puur voor mn gevoel dus haha hoop dat t niet zal hoeven maarja je weet maar nooit he haha
 
In deze carterkap kan je er wel 1 inbouwen. Maar geen idee hoe dit moet, hiermee kan ik je niet helpen.

Ook weet ik niet of je dezelfde bendix hebt als een normale zip/vespa.
Zo ja, kan je gewoon een nieuwe carterkap halen (voor de carburateur versie) en aankicken.

Ik weet dit niet allemaal zeker natuurlijk, het beste is om naar een dealer te gaan en vragen of je een injectie kan aankicken.
 
Hij is net nieuw dus zal voorlopig hopelijk nog wel gewoon starten, gaat me meer om in de toekomst.. zal niet altijd een accu in de buurt hebben om over te starten mocht deze kapot of leeg zijn:p puur voor mn gevoel dus haha hoop dat t niet zal hoeven maarja je weet maar nooit he haha


Kickstart deksel is gewoon van een ouder model.. Vaker worden dit soort onderdelen niet opnieuw ontworpen, maar een kleine aanpassing toegepast om het niet extra duur te maken..

Mijn ervaring met accus:

De gel accus beloven dat ze beter zijn dan de normale OEM accus.. Ik kan je zeggen dat dit precies andersom is.. Een Gel accu kan je niet onderhouden en gaat kapot op het moment dat je dit niet wenst..

Zo lang je een OEM accu blijft gebruiken die met accu zuur is gevult.. En je zorgt ervoor dat bij elke onderhouds beurt de controlle op de accu word toegepast (dus zorgen dat het peil niet onder de min niveau komt en je zorgt dat je de accu goed op peil houd met een druppel lader.. Dan zou je niet zo snel in de problemen moeten komen.

Nadeel van een onderhouds vriendelijk accu is dat ze op een gegeven moment opdrogen en ze naar de filesteinen gaan.


Kickstart pendaal monteren is zeker mogelijk.. Maar geen idee of dit op een Iget (injectie werkt) (waarschijnlijk niet als de compressor niet direct op de krukas word aangedreven.)
 
Back
Top