Piaggio Zip 4T valt uit na tijdje rijden

EdderrZip4T

New Member
Beste,

Ik heb sinds oktober 2015 een Zip 4T uit 2014. Ik heb deze helemaal standaard gekocht.
Ik heb eigenlijk meteen de CDI ingezaagd en de varioring verwijderd, dit is zeker 2 jaar goed gegaan en nooit problemen gehad. Toen ging de scooter ineens vreemd doen bij nat weer. Als het regende startte die niet meer. Hierop de CDI laten vervangen voor een snelle CDI van Ducati. Toen deed hij het weer prima, alleen 2x gehad dat hij tijdens het rijden ineens helemaal uitviel en niet meer startte. Na 10 minuten deed hij het weer en verder geen problemen gehad. Deze 2 gevallen lagen ook maanden uit elkaar. Tot een maandje geleden hij ineens weer helemaal uitviel tijdens het rijden, waarbij het licht uitviel en een paar ploffen uit de uitlaat kwamen. Nu kreeg ik de scooter pas na ongeveer een uur weer aan de praat, maar na maximaal 10 minuten rijden hetzelfde probleem. En dit probleem blijft zich afspelen.

Ik heb inmiddels de vacuümbenzinepomp vervangen, geen resultaat. Ik heb een nieuwe Ducati CDI geprobeerd en getest, maar ook bij een nieuwe dezelfde problemen.
Gister wederom getest en na 5 km rijden viel hij weer uit met een aantal ploffen uit de uitlaat.
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het
lijkt volgens mij dus iets elektrisch te zijn?! Inmiddels tast ik volledig in het duister waar ik het moet zoeken of wat het kan zijn. Ik heb het idee dat als hij warm wordt hij dus uitschakelt.
Zit er een temperatuursensor ofzo op die de scooter uitschakelt bij een te hoge temperatuur? Is het mogelijk dat deze defect is?
Als de scooter te warm wordt, hoe kan dit dan? Werkt de luchtkoeling dan niet? Lijkt me ook sterk eigenlijk.

Ik kreeg een tip om de bougie te vervangen. Na overleg met een scooterzaak nog niet vervangen, want volgens hem werkt een bougie wel of niet.

Ik gebruik de scooter voor woon-werk verkeer en op deze manier heb ik er gewoon niks aan. Er staat ongeveer 13.000 km op de teller en hij heeft 2 jaar geleden een beurtje gehad. De scooter start overigens perfect, 1 keer drukken en hij loopt.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen wat deze problemen veroorzaakt. Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

In 2 jaar tijd nooit een beurt gegeven? Hoeveel km heb je in die 2 jaar tijd gereden dan? Zou eens de olie enz vervangen. Misschien krijg je wel de hele tijd een warmloper. Volgensmij kan het ook je electrische choke zijn. Als die niet eraf gaat als je scoot warm is dan verzuipt hij.
 
In 2 jaar tijd nooit een beurt gegeven? Hoeveel km heb je in die 2 jaar tijd gereden dan? Zou eens de olie enz vervangen. Misschien krijg je wel de hele tijd een warmloper. Volgensmij kan het ook je electrische choke zijn. Als die niet eraf gaat als je scoot warm is dan verzuipt hij.

Bedankt voor je antwoord!
Nee in de 2 jaar tijd geen beurt meer gehad. Ik denk afgelopen 2 jaar iets van 5000 - 7000 km gereden. Oliepeil is nog goed, maar dan zou de werking van de olie niet goed meer zijn dat hij een warmloper krijgt?
Enig idee hoe je kunt zien dat de choke kapot zou zijn?

Alvast bedankt!
 
Raad je eens aan om de kabelboom na te lopen.. Waarschijnlijk een hele slechte verbinding aanwezig.. Is een bekend probleem bij de nieuwere piaggio scooters die allemaal vanuit vietnam komen.
 
Ik heb heb het zelfde probleem. Als ik 5 kilometer rij valt ie uit w8 je effe en hij rijd weer ik heb heb een grote beurt gegeven en komt te rug van de brommer fiets maker en weer probleem. Wie o wie kan me helpen hij word ook kapot warm mgv
 
Back
Top