Piaggio zip 4t start niet

Knipps

New Member
Hallo allemaal,
Mijn zip start niet meer elektrisch en met de kickstart. Dit is van de ene dag op de andere dag gebeurd zonder dat er iets is veranderd. Ik heb de bougie, cdi, accu, brandstoftoevoer al nagekeken, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik heb hem wel 1 keer aan kunnen krijgen met startkabels. Hij liep toen ook helemaal prima en toen de motor warm was kon ik hem zelfs uit zetten en vervolgens weer aanzetten.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Kan zijn dat je accu overleden is. Dat kan opeens gebeuren.
Als je dan start met startkabels jaag je zoveel ampères door de accu dat het alleen maar slechter wordt.
Meet het voltage eens van je accu, dat moet zo rond de 12,5 volt zijn, en als je dan op de startknop drukt en hij kakt in naar zo'n volt of 9 dan ben je toe aan een nieuwe accu.
Maar ook belangrijk, kijk de aansluitingen eens na, geen oxidatie op de accupolen, is de massa kabel goed aangesloten aan het frame of blok.
 
Kan zijn dat je accu overleden is. Dat kan opeens gebeuren.
Als je dan start met startkabels jaag je zoveel ampères door de accu dat het alleen maar slechter wordt.
Meet het voltage eens van je accu, dat moet zo rond de 12,5 volt zijn, en als je dan op de startknop drukt en hij kakt in naar zo'n volt of 9 dan ben je toe aan een nieuwe accu.
Maar ook belangrijk, kijk de aansluitingen eens na, geen oxidatie op de accupolen, is de massa kabel goed aangesloten aan het frame of blok.
Ik heb er al een nieuwe accu in gezet en geen verschil
 
Als de motor warm is start hij wel en koud heel moeilijk begrijp ik?

Dat is hoogst waarschijnlijk een automatische choke probleem. Bij mij kon ik hem uit de carburateur schroeven en hem testen met 12 volt. Bleek kapot, met een nieuwe start hij weer prima.

Hopelijk is dit ook jouw probleem en kun je het gemakkelijk oplossen.
 
Als de motor warm is start hij wel en koud heel moeilijk begrijp ik?

Dat is hoogst waarschijnlijk een automatische choke probleem. Bij mij kon ik hem uit de carburateur schroeven en hem testen met 12 volt. Bleek kapot, met een nieuwe start hij weer prima.

Hopelijk is dit ook jouw probleem en kun je het gemakkelijk oplossen.
Ik ga het proberen bedankt
Post automatically merged:

De basic dingen om te controleren zijn bij een verbrandingsmotor:

  • Brandstofvoorziening.
  • Ontsteking.
  • Compressie.
Wat heb je hiervan gecontroleerd en hoe?
De brandstofvoorziening gecheckt door slangetje van de carburateur te halen en vervolgens kicken.
Ontstekking gecheckt door bougie een bougie in de bougiedop te stoppen en vervolgens tegen de massa aan te houden.
Compressie gecheckt door vinger op bougiegat te zetten en vervolgens checken of er vacuum wordt getrokken.
 
Back
Top