Piaggio zip 4t start niet meer

Izzyelb

New Member
Hallo.
Ik heb mijn scooter twee dagen in de regen laten staan daarna startte ik hem een keer.Hij viel gelijk uit daarnaa wou die nie meer aan. De distrubutie ketting zat los dus die zet ik weer terug en strak. Nu start de scooter niet mder heb gewoon compressie. Ik weet niet wat ik moet doen. Hij vonkt en heeft benzine
 
Advertisement - register to remove this

Staan de kleppen nog wel op tijd want als de distributieketting los zat, kan het misschien zijn dat deze 1 of meerder tandjes geslibt heeft over het nokkenastandwiel.
 
Kijk even naar onderstaand filmpje.

In principe is het je kleppendeksel verwijderen en de plastic kap bij je vliegwiel.
Dan vliegwiel streepje met de T in de juiste positie draaien.
Dan controleren of je nokkenastandwiel in de juiste stand staan.
Als je dan toch zover bent controleer dan ook gelijk de klepspeling.

 
Kan zijn dat tijdens de regen enorm veel water in je scooter is gekomen, probeer je scooter gewoon 2 a 3 dagen te laten drogen in je schuur, en start dan. Dan zou de scooter kunnen starten.
 
Kijk even naar onderstaand filmpje.

In principe is het je kleppendeksel verwijderen en de plastic kap bij je vliegwiel.
Dan vliegwiel streepje met de T in de juiste positie draaien.
Dan controleren of je nokkenastandwiel in de juiste stand staan.
Als je dan toch zover bent controleer dan ook gelijk de klepspeling.

ik heb alles los gehaald alleen heeft mijn blok geen T nergens te vinden op het vliegwiel
 
Kan zijn dat tijdens de regen enorm veel water in je scooter is gekomen, probeer je scooter gewoon 2 a 3 dagen te laten drogen in je schuur, en start dan. Dan zou de scooter kunnen starten.

Dat denk ik ook, want die kabelbomen van piaggio zijn niet bepaald top te noemen. Erg slecht geisoleerd.
 
Bedankt voor je reactie, maar vgm staat het blok gewoon niet meer op tijd. Alleen weet ik nie hoe ik hem terug op tijd krijg want kan geen T vinden op het vliegwiel.
 
Piaggio heeft geen T op het vliegwiel, maar daarvoor moet je de ventilator kap voor gebruiken. En het pikkie op de ventilator zelf.
 
Back
Top