TythorZeth
Well-Known Member
Beste mensen,
Kan iemand een verklaring geven voor dat ik niet de 65-70 km/h haal? Ik heb laatst mijn Piaggio Zip 4T 2016 van snor- naar bromfiets om laten zetten, inclusief een grote beurt (10.000 km op de teller) waar vrij weinig is vervangen (alleen motorolie, transmissieolie, v-snaar, bougie, kleppen gesteld). Hij heeft de rollen niet vervangen, die zagen er nog goed uit. Er zat een doorgezaagde cdi (snor) in zonder varioringen, met 5.5 gram variorollen en sproeier 80, en hij reed 60 op GPS (63 op teller). Nu rijdt hij 58 op GPS met een grijze ducati CDI. Als ik de CDI weer omwissel merk ik geen verandering. Het enige wat ik merk qua verschil is dat ik de kleppen hoor ratelen, maar de monteur zei dat dat niet erg was en ze goed waren afgesteld. De reden dat ik ze eerst niet hoorde was dat ze vroeger (al bij 0 km op de teller) blijkbaar niet goed gesteld waren. Wat ik verder nog meer voor verschil merk is dat hij sinds de beurt een klein beetje meer toeren maakt net voordat ik de maximum snelheid bereik (variorollen te licht?). Ik lees overal dat ik wel echt 65-70 zou moeten kunnen rijden, maar dat is helaas niet het geval. Ook duurt van 0-50 km/h 12,5 sec i.p.v. 10 sec. Weet iemand waarom ik vroeger en nu nog steeds niet zo hard kan als dat anderen wel kunnen met een onbegrensde Zip? Ik snap dat niet elke scooter hetzelfde is, maar dit is toch best wel een verschil. Moet ik 5.7 rollen proberen? Dat zal toch niet zoveel verschil maken? Ik heb echt geen idee wat ik anders nog zou kunnen veranderen.
Alvast bedankt voor de moeite!
Kan iemand een verklaring geven voor dat ik niet de 65-70 km/h haal? Ik heb laatst mijn Piaggio Zip 4T 2016 van snor- naar bromfiets om laten zetten, inclusief een grote beurt (10.000 km op de teller) waar vrij weinig is vervangen (alleen motorolie, transmissieolie, v-snaar, bougie, kleppen gesteld). Hij heeft de rollen niet vervangen, die zagen er nog goed uit. Er zat een doorgezaagde cdi (snor) in zonder varioringen, met 5.5 gram variorollen en sproeier 80, en hij reed 60 op GPS (63 op teller). Nu rijdt hij 58 op GPS met een grijze ducati CDI. Als ik de CDI weer omwissel merk ik geen verandering. Het enige wat ik merk qua verschil is dat ik de kleppen hoor ratelen, maar de monteur zei dat dat niet erg was en ze goed waren afgesteld. De reden dat ik ze eerst niet hoorde was dat ze vroeger (al bij 0 km op de teller) blijkbaar niet goed gesteld waren. Wat ik verder nog meer voor verschil merk is dat hij sinds de beurt een klein beetje meer toeren maakt net voordat ik de maximum snelheid bereik (variorollen te licht?). Ik lees overal dat ik wel echt 65-70 zou moeten kunnen rijden, maar dat is helaas niet het geval. Ook duurt van 0-50 km/h 12,5 sec i.p.v. 10 sec. Weet iemand waarom ik vroeger en nu nog steeds niet zo hard kan als dat anderen wel kunnen met een onbegrensde Zip? Ik snap dat niet elke scooter hetzelfde is, maar dit is toch best wel een verschil. Moet ik 5.7 rollen proberen? Dat zal toch niet zoveel verschil maken? Ik heb echt geen idee wat ik anders nog zou kunnen veranderen.
Alvast bedankt voor de moeite!
Last edited: