Piaggio Zip 4t maakt raar geluid

Hoi allemaal,
Mijn scooter maakt een raar geluid. Het is een keer begonnen na dat mijn v-snaar geknapt is maar die heb ik netjes vervangen. Het komt uit de carterkap in de buurt van de koppeling. Mijn scooter heeft wel ongeveer 25000km gelopen maar is altijd netjes bijgehouden en altijd op tijd een beurt gehad.

Mijn vrienden zeggen dat als ik langs rijd het echt als een vliegtuig klinkt. Ik heb veel forums afgezocht maar niks blijkt er echt op te lijken. Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Zou even je carter openmaken. Loopt je achterwiel nog wel makkelijk met de hand? Koppeling misschien even opschuren of de vertanding.
 
Zou even je carter openmaken. Loopt je achterwiel nog wel makkelijk met de hand? Koppeling misschien even opschuren of de vertanding.
Heb net de scooterboer geappt. Had voor dinsdag en beurt staan of die ff wil kijken wat het is. Heb wel verstand van scooters op die vertandingen en lagers na. Als die en beurt heeft gehad zal die sws wel wat anders lopen maar wel bedankt!
 
Is je v-snaar op hoge snelheid geknapt?
Jepp reed ongeveer 50/60 gok ik
Post automatically merged:

Is je v-snaar op hoge snelheid geknapt?

en hoe omschrijf je het geluid
geluid vooral getik en gefluit. En bij gas los laten en remmen gaat hij ratelen hoe een gek.
Tijdje geleden de lager vervangen in de carterkap bij de koppeling (die in de carterkap zelf) geluid was 3 dagen weg en weer terug, ben alleen niet zeker of ik hem goed gemonteerd heb
 
Wat heb je al geprobeerd of heb je alleen een nieuwe v-snaar erop gezet?
v-snaar meteen erna vervangen maar dat is al een tijdje geleden. Nu toch die lager gedaan 2 weken terug, dinsdag gaat die naar de scooterboer en daarna ga ik bij n vriend kijken of met n andere carterkap het geluid weg is.
 
Kan best zijn dat je krukas krom is doordat de v-snaar er op hoge snelheid ingeslagen is toen ie knapte. Hoeft niet super krom te zijn maar kan zomaar dat kleine stukje zijn wat aanloopt
Post automatically merged:

Vaak is het als v-snaar knapt op hoge snelheid is er meer stuk dan alleen de snaar
 
Back
Top