Piaggio Zip 4t langzaam/opvoeren

ThomasR9

New Member
Hallo,

Na een nieuwe CDI(grijze Ducati cdi) in mijn brommer te hebben gedaan rijdt deze maar 55/56. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en wat ik er aan kan doen om heb 60-65 te laten lopen?
De vario ringen zijn eruit.

Groeten


Brute-Force said:
Je had beter : Ducati GEEL kunnen kopen.

Ik heb deze erbij gekregen omdat hij niet liep zoals ze beloofd hadden bij de dealer, ik heb nog een normale liggen waar die 45/50 mee gaat, is t een optie om deze in te zagen? Is dat hetzelfde effect als een gele kopen?


Momenteel de standaard rollen erin zitten voor brom. Heb net gekeken maar geel is begrensd en grijs zou dat niet moeten zijn. dan zal het geen zin hebben om deze grijze in te zagen toch>?

Brute-Force said:
..Als je die inzaagd ... is die onbegrenst .... Geel is onbegrensd.

Heb je de juiste Rollen er in zitten ?.
Kan het aan de sproeier liggen? ze hadden deze veranderd maar niet verteld welke ze hebben gebruikt. Welke zou ik anders proberen?
 
Advertisement - register to remove this

Wat doet die grijze cdi precies?? Is dat een cdi die wel geen begrenzer heeft rond de 50km/u maar deze iets hoger ligt??
 
Ik heb deze erbij gekregen omdat hij niet liep zoals ze beloofd hadden bij e dealer, ik heb nog een normale liggen waar die 45/50 mee gaat, is t een optie om deze in te zagen? Is dat hetzelfde effect als een gele kopen?

Ik heb hier ook wel een mening voor klaar..

Ik rijd zelf ook een piaggio scooter met dezelfde cdi units..

Raad je aan om nooit de cdi in te zagen, het is nogal zonder van de moeite.. Je kan beter dan gewoon een met een gele stekker monteren.. Want wil je ooit terug naar 45 / 50 voor welke reden dan ook (stel bij een wok) dan kan je dus weer een nieuwe originele cdi gaan kopen..
Ik snap ook niet waarom mensen dat ding gaat inzagen.. Ten eerste lijkt het goedkoper, maar je kan er technische storingen mee krijgen wat je niet wilt, en daarna ben je gewoon duurder uit als je de cdi weer origineel moet hebben en je dus een nieuwe originele in de winkel weer moet kopen a 40 - 50 euro..


@ThomasR9 Merk je bij de grijze cdi dat je meer power hebt dan met de originele langfang kokusan? En had je wel de hoofd sproeier aangepast? Deze moet 2-4 maten groter..
Anders is het niet zo goed voor de langdurigheid van je motor.
 
Last edited:
Hallo,

Na een nieuwe CDI(grijze Ducati cdi) in mijn brommer te hebben gedaan rijdt deze maar 55/56. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en wat ik er aan kan doen om heb 60-65 te laten lopen?
De vario ringen zijn eruit.

Groeten
Zelfde probleem heb ik ook, al de oplossing gevonden.
 
Graag volgende keer een eigen topic maken. I.p.v een oude omhoog te trappen..

Gaat het om een snor scooter?
 
Misschien vergeten om de hoofdsproeier te vervangen.. Dan moet je wel minimaal een sproeier 80 hebben, waar 75 de originele bezuinigings sproeier was. Met grijs gaat hij prima 68 op de teller hoor.. En verwacht niet dat dit in 1 keer direct gebeurd.. Motor moet ook eerst goed ingelopen zijn..

Maar de gele stekker is duidelijk standaard begrensd. 56 deed ik toen alleen met heuvel af rijden..
 
Misschien vergeten om de hoofdsproeier te vervangen.. Dan moet je wel minimaal een sproeier 80 hebben, waar 75 de originele bezuinigings sproeier was. Met grijs gaat hij prima 68 op de teller hoor.. En verwacht niet dat dit in 1 keer direct gebeurd.. Motor moet ook eerst goed ingelopen zijn..

Maar de gele stekker is duidelijk standaard begrensd. 56 deed ik toen alleen met heuvel af rijden..
Klopt ik heb nog niet de sproeier vervangen, denk je dat dat het probleem zou zijn?
 
Gaat hij harder dan heeft hij natuurlijk meer mengsel nodig.. Anders houd hij gewoon in door mengsel te kort.
 
Back
Top