Piaggio zip 4t knapt de zekering wanneer ik het contact aandraai

piaggiozip2009

New Member
Hallo iedereen!

Ik heb heel de middag tijdens een zonnige dag op mijn scooter gereden en ben vervolgens even naar huis gegaan om wat te pakken,
En toen ik de scooter weer wou starten knapte ineens de zekering zodra ik het contact erop zette.
dus heb ik een nieuwe erin gezet en die knapte ook gelijk.
en al mijn elektrische dingen doen het nu ook niet meer.
geen elektrische start, verlichting, knipperlicht etc.
kick start doet het wel maar als de scooter aanstaat met de kick doet al het elektrische nog steeds niet.
ik heb de bekabeling een beetje bekeken en hier en daar wat dingen goed getaped maar hij heeft nog steeds het zelfde probleem.
wat raden jullie aan mij nu te gaan doen.
ik waardeer alle hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb nu weinig tijd maar kom er vanavond op terug.
1 ding wil ik je wel aanraden, als je de scooter niet perse hoeft te gebruiken, gebruik hem dan niet of anders koppel de spanningsregelaar af, want ook al loopt de scooter, die sluiting blijft aanwezig en je overbelast je spanningsregelaar, deze gaat dan defect.
 
Ik heb nu weinig tijd maar kom er vanavond op terug.
1 ding wil ik je wel aanraden, als je de scooter niet perse hoeft te gebruiken, gebruik hem dan niet of anders koppel de spanningsregelaar af, want ook al loopt de scooter, die sluiting blijft aanwezig en je overbelast je spanningsregelaar, deze gaat dan defect.
Dank voor de snelle reactie en informatie!
Ik moet de scooter vandaag helaas wel gebruiken, maar zal zoals u zegt de spanningsregelaar ontkoppelen.
ik wacht uw bericht af!
 
Wat je kunt doen.
Zoek de zekering op die steeds defect gaat.
Maak aan een 12V lampje van 20Watt of hoger, twee draadjes.
Sluit dit lampje aan in de plaats waar de zekering zat.
Zet de schakelaar van je verlichting uit.
Zet de scooter op contact.
Omdat er een sluiting is, zal het lampje voluit branden.
Trek daarna één voor één de connectoren los van alle verbruikers, op het moment wanneer je een connector los trekt en het lampje gaat plots minder fel branden, zit de sluiting in of achter deze connector.
Het beste beginnen met de spanningsregelaar.
 
Back
Top