Piaggio zip 4t iget e4 loopt onregelmatig stationair

4slak2019

New Member
Ik heb laatst een piaggio zip iget uit 2019 gekocht, maar hij loopt stationair onregelmatig en rookt veel witte rook uit de uitlaat als ik gas geef als ie op zn standaard staat. Weet iemand wat deze problemen kunnen zijn? Er staat 11000km op de teller

Advertisement - register to remove this

rookt veel witte rook uit de uitlaat als ik gas geef als ie op zn standaard staat.
Heb je dat dan niet als hij niet op de standaard staat?

Want het brandstofmengsel wordt onder andere bepaald door de actuele snelheid van de scooter.
Als hij op de standaard staat en je geeft gas, krijgt de ECU geen snelheidsdata want het voorwiel draait immers niet als de scooter op de standaard staat.
Ik neem dan aan dat de ecu dan te veel brandstof laat inspuiten en bij een veel te rijk mengsel worden de uitlaatgassen wit.

Dan valt het opzich wel mee ja, maar ik heb nog geen rijbewijs dus heb er nog nie echt veel mee gereden.
Post automatically merged:

Heb je dat dan niet als hij niet op de standaard staat?

Want het brandstofmengsel wordt onder andere bepaald door de actuele snelheid van de scooter.
Als hij op de standaard staat en je geeft gas, krijgt de ECU geen snelheidsdata want het voorwiel draait immers niet als de scooter op de standaard staat.
Ik neem dan aan dat de ecu dan te veel brandstof laat inspuiten en bij een veel te rijk mengsel worden de uitlaatgassen
Vooral als ik wegrij komt er een hele rookpluim uit

Back