Piaggio zip 4t iget 5 opvoeren, hulp nodig

Solaire

New Member
Hallo ik wil mijn standaart piaggio zip 4t iget euro 5 opvoeren.
Hij loopt nu 45 maar ik wil hem ongeveer 55 tot 60 laten lopen (rond de legale snelheid.)
Ik vind dat mijn brommer vrij langzaam oprekt en het best wel duurt tot hij zijn topsnelheid behaalt.
Als ik van een heuvel naar beneden rijdt merk ik ook dat hij begrenst is, maar geen idee hoe. Hij wil niet harder gaan
terwijl er wel de vermogen voor is heb ik gemerkt. Ik heb de zip helemaal nieuw gekocht en de brommer winkel vertelde me
dat het een euro 5 is maar dat staat nergens op de factuur. Ik heb zelf geen idee hoe je het verschil kan zien tussen een euro 4 en 5.
Zover ik weet van mijn internet onderzoek hoe je het moet opvoeren van een iget is rolletjes vervangen naar 8,5 gram en een nieuwe ecu kopen.
Er is me verteld dat de ecu the begrenzer is. ik heb staan zoeken voor een euro 5 ecu maar die kost 300 euro van DDL tuning. wat wel belachelijk duur is.
Ik weet ook niet of een euro 4 ecu ook op een euro 5 iget werkt. ik heb de zip trouwens in 2022 gekocht.
Kan iemand mij op de goede weg te helpen ?
 
Advertisement - register to remove this

Een euro 4 ecu werkt niet op een euro 5.

Om 55 te gaan heb je een ontgrensde euro 5 ecu en een multivar nodig. Als je niet van dure onderdelen houd kan je beter geen injectie kopen. Het kost helaas honderden euros om te zorgen dat zo'n ding met het verkeer mee gaat
 
Een euro 4 ecu werkt niet op een euro 5.

Om 55 te gaan heb je een ontgrensde euro 5 ecu en een multivar nodig. Als je niet van dure onderdelen houd kan je beter geen injectie kopen. Het kost helaas honderden euros om te zorgen dat zo'n ding met het verkeer mee gaat
Heb je ook ee sugestie wat ik moet kopen en waar om hem 55/60 te laten lopen ?
 
Back
Top