Piaggio Zip 4T IGet 45

Bundyy030

New Member
Beste leden,

Afgelopen januari heb ik een zip 4t iget 45km/h gekocht. Nu is de scooter best slecht gaan rijden in loop van tijd(nu 3500km gereden). Optrek is minder geworden en de topsnelheid is minder geworden(van 45 op de teller naar 42) en als ik er met mijn vriendin op zit is het helemaal drama(wij wegen allebei rond de 60kg). Vorige week de scooter voor een grote beurt gebracht en het probleem nog steeds niet verholpen.

Contact opgenomen met de dealer en zij hebben m nog eens helemaal nagekeken en uitgemeten met Piaggio apparatuur(zeggen ze) en kunnen geen enkele storing vinden. Iemand bekend met dit probleem? Ik ben echt een leek met scooters dus zou het enorm fijn vinden als er iemand te hulp wil schieten

Extra info: bij de dealer zeiden ze dat de v-snaar of een andere ketting(weet niet meer welke) kan krimpen waardoor de scooter iets minder vermogen krijgt. Volgens mij is dit een broodje aap verhaal?
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

De v-snaar kan idd versleten zijn, maar 3500km zou geen probleem moeten zijn voor zo'n snaar. Het enige wat ik zo snel kan bedenken, wat ze vergeten kunnen zijn te checken, is de bandenspanning.
 
De v-snaar kan idd versleten zijn, maar 3500km zou geen probleem moeten zijn voor zo'n snaar. Het enige wat ik zo snel kan bedenken, wat ze vergeten kunnen zijn te checken, is de bandenspanning.
Bandenspanning is in orde. Kan het weleens voorkomen dat een 45 niet de 45 haalt ondanks dat alles in orde is?
 
mijn iget ging origineel nauwelijks boven 40 km/h
Post automatically merged:

Maar je zou na het inrijden juist sneller moeten gaan, niet langzamer. Of hij moet slecht ingereden zijn.

En met zn 2en op een 50cc 4t is altijd een drama
 
Last edited:
16830315-60A0-484E-B04A-2A282E31DEEE.jpeg
Hoi, ik heb ook een Piaggio Zip iGet 45. De dealer heeft bij mij zoals je kan zien op de foto, een kapje over de koelkap geplaatst. Volgens mij zei hij dat nieuwe zip’s zo standaard geleverd worden. Dit is niet alleen voor de winter zei hij, maar ook voor de zomer. Het kapje sluit niet de hele koelkap af, maar er blijft een kleine spleet tussen.
 
View attachment 58949
Hoi, ik heb ook een Piaggio Zip iGet 45. De dealer heeft bij mij zoals je kan zien op de foto, een kapje over de koelkap geplaatst. Volgens mij zei hij dat nieuwe zip’s zo standaard geleverd worden. Dit is niet alleen voor de winter zei hij, maar ook voor de zomer. Het kapje sluit niet de hele koelkap af, maar er blijft een kleine spleet tussen.
Bij mij is ie geleverd zonder kap
 
Je zou het even kunnen gaan navragen bij de dealer of zij hier iets van weten. Ik rij tegenwoordig niet heel veel met mijn scooter, maar ik merkte wel dat hij een stuk sneller warm werd en dan sneller lekker ging rijden.
 
Beste leden,

Afgelopen januari heb ik een zip 4t iget 45km/h gekocht. Nu is de scooter best slecht gaan rijden in loop van tijd(nu 3500km gereden). Optrek is minder geworden en de topsnelheid is minder geworden(van 45 op de teller naar 42) en als ik er met mijn vriendin op zit is het helemaal drama(wij wegen allebei rond de 60kg). Vorige week de scooter voor een grote beurt gebracht en het probleem nog steeds niet verholpen.

Contact opgenomen met de dealer en zij hebben m nog eens helemaal nagekeken en uitgemeten met Piaggio apparatuur(zeggen ze) en kunnen geen enkele storing vinden. Iemand bekend met dit probleem? Ik ben echt een leek met scooters dus zou het enorm fijn vinden als er iemand te hulp wil schieten

Extra info: bij de dealer zeiden ze dat de v-snaar of een andere ketting(weet niet meer welke) kan krimpen waardoor de scooter iets minder vermogen krijgt. Volgens mij is dit een broodje aap verhaal?
En je hebt ook alle beetjes gehad als je hem nieuw hebt gekocht ook die eerste 500km beurt met andere olie?
 
Je zou het even kunnen gaan navragen bij de dealer of zij hier iets van weten. Ik rij tegenwoordig niet heel veel met mijn scooter, maar ik merkte wel dat hij een stuk sneller warm werd en dan sneller lekker ging rijden.

In de winter wel ja. Ik ging in de zomer met mijn zip iget "sportief" rijden en mijn snaar was gesmolten en ik kon de carterkap nog een eens aanraken. Dit allemaal zonder die kap, dus dan zou hij meer koeling moeten krijgen.

Het is meer voor als je kleine stukjes rijdt. Veel mensen doen dit en dan wordt het blok niet warm genoeg waardoor en veel kool bij de kleppen komt en die dan gaan lekken.

In de winter kan het ook wel, maar ik denk niet dat het goed is in de zomer.
 
In de winter wel ja. Ik ging in de zomer met mijn zip iget "sportief" rijden en mijn snaar was gesmolten en ik kon de carterkap nog een eens aanraken. Dit allemaal zonder die kap, dus dan zou hij meer koeling moeten krijgen.

Het is meer voor als je kleine stukjes rijdt. Veel mensen doen dit en dan wordt het blok niet warm genoeg waardoor en veel kool bij de kleppen komt en die dan gaan lekken.

In de winter kan het ook wel, maar ik denk niet dat het goed is in de zomer.
Apart, in de zomer heb ik erg veel getourd met meerdere vrienden met een iget, maar nooit ergens last van gehad. We hadden toen nog niet die kap gemonteerd gekregen op de koeling inlaat. Heb je een andere ECU dan standaard? Ik denk dat ik hem in de zomer er misschien wel weer zelf af ga halen.
 
Apart, in de zomer heb ik erg veel getourd met meerdere vrienden met een iget, maar nooit ergens last van gehad. We hadden toen nog niet die kap gemonteerd gekregen op de koeling inlaat. Heb je een andere ECU dan standaard? Ik denk dat ik hem in de zomer er misschien wel weer zelf af ga halen.

In die tijd had ik een standaard brom ecu. Hier werd hij dan ook heel heet mee. Na het monteren van een malossi ecu liep hij wel veel lekkerder en koeler.
 
Wellicht zit er een bando snaar in je zip, vanuit fabriek worden er nagenoeg geen orginele piaggo snare in gedaan, dus wellicht slijt die bando of andere type snaar sneller dan een orginele
Post automatically merged:

View attachment 58949
Hoi, ik heb ook een Piaggio Zip iGet 45. De dealer heeft bij mij zoals je kan zien op de foto, een kapje over de koelkap geplaatst. Volgens mij zei hij dat nieuwe zip’s zo standaard geleverd worden. Dit is niet alleen voor de winter zei hij, maar ook voor de zomer. Het kapje sluit niet de hele koelkap af, maar er blijft een kleine spleet tussen.
Zou deze kap ook kunnen werken op een carburateur uitvoering? Ik rij nogal korte stukjes
 
Last edited:
Wellicht zit er een bando snaar in je zip, vanuit fabriek worden er nagenoeg geen orginele piaggo snare in gedaan, dus wellicht slijt die bando of andere type snaar sneller dan een orginele
Post automatically merged:


Zou deze kap ook kunnen werken op een carburateur uitvoering? Ik rij nogal korte stukjes
Standaard zit er een mitsuboshi v snaar in de zip iGet, ik heb deze vervangen voor de piaggio 830488, hier rijdt hij inderdaad iets harder mee. In principe zou je deze kap ook kunnen monteren op je zip met carb, volgens mij zijn deze kappen identiek. De blokken zijn natuurlijk wel iets anders van de 3v en 2v/4v. Ik weet niet of deze meer of minder koeling nodig hebben.
 
Back
Top