Piaggio Zip 4t I-GET snor --> brom

tweeduizend

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een een Piaggio zip (brom) te kopen, maar ik heb zojuist een 100% originele (vind ik zelf net zo fijn, want dan weet je ook dat er niks aan verkloot is) snor gezien uit 2018 met 5200km voor een reëele prijs (Ik weet niet wat reëel is, maar voor wat ik zag was het best een goede prijs). Nu vroeg ik me af wat het zou kosten om het naar brom om te keuren en wat ik dan allemaal zou moeten aanpassen. Ik weet dat het omkeuren zelf €108 kost, maar daar komen nog andere kosten bij. Is het alleen een brom ECU installeren, of moet je nog meer? en als ik 'm dan gekeurd heb en ik wil 'm bijvoorbeeld iets opvoeren, gaat dat dan net zo makkelijk als een brom of gaat hij dan niet zo hard omdat het eerst een snor was?

Alvast bedankt

Remco
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou meteen voor een malossi ecu gaan. Dat scheelt je dik 200 euro. Want zelfs met die ecu ga je niet over de max snelheid heen. Voor de rest is er niet zoveel aan op te voeren, op een ''sport'' vario na dan.
Of je zou er een 80cc op moeten willen zetten. Maar dat is al helemaal belachelijk duur
 
Oke, bedankt. Ik denk dat ik dan verder ga kijken voor een brom. Even nog iets anders, als ik een malossi ecu + variateur monteer, wat zou dan top ongeveer zijn? (Wel brom)
 
Ik heb ook een 2018 model met carburateur snor gezien. Met begrenzer, loopt nu 65. Is het dan een kwestie van een brom cdi er in zetten en laten keuren?
 
(nogmaals) hallo,

ik heb zojuist een zip met carberateur (2018) gekocht op snor kenteken. Ik heb al een omkeuringsafspraak naar brom gemaakt en een brom cdi en hij gaat nu 51 á 52 op de teller. als ik de keuring gehad heb en ik wil hem bijvoorbeeld 60 á 65 laten lopen, heb ik dan genoeg aan een ontgrensde cdi? en zo ja, welke cdi raden jullie mij dan aan en moet ik daarvoor bijvoorbeeld ook rollen oid vervangen?
 
Ik heb ook een 2018 model met carburateur snor gezien. Met begrenzer, loopt nu 65. Is het dan een kwestie van een brom cdi er in zetten en laten keuren?
(nogmaals) hallo,

ik heb zojuist een zip met carberateur (2018) gekocht op snor kenteken. Ik heb al een omkeuringsafspraak naar brom gemaakt en een brom cdi en hij gaat nu 51 á 52 op de teller. als ik de keuring gehad heb en ik wil hem bijvoorbeeld 60 á 65 laten lopen, heb ik dan genoeg aan een ontgrensde cdi? en zo ja, welke cdi raden jullie mij dan aan en moet ik daarvoor bijvoorbeeld ook rollen oid vervangen?
 
Heb ‘m alleen zonder begrenzer gekocht maar een begrenzertje is dus goed? Je hebt ze wel van verschillende prijsklasses. Heb er hier eentje van k-parts voor €50. Dat is gewoon goed?
 
Back
Top