Piaggio zip 4t acceleratie

karaxius

New Member
hoi,
Ik rijd al 2 maanden op m'n zip maar vergeleken met andere scooters vind ik dat hij te sloom optrekt... Mijn topsnelheid is 65-70 en het is een standaard 50cc 4t. Verder zitten er 7,5gram rollen in. Pas na zo een 20-30 seconden rijden zit ik op de 50 km per uur... Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken, omdat ik zelf niet veel verstand heb van scooters. bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Je kan een witte doen..

Maar ik ga de gele trekveertjes ook maar bestellen! Kijk of het bij mij ook verbetering gaat geven! (aangezien we bijna dezelfde setup hebben)
 
hoi,
Ik rijd al 2 maanden op m'n zip maar vergeleken met andere scooters vind ik dat hij te sloom optrekt... Mijn topsnelheid is 65-70 en het is een standaard 50cc 4t. Verder zitten er 7,5gram rollen in. Pas na zo een 20-30 seconden rijden zit ik op de 50 km per uur... Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken, omdat ik zelf niet veel verstand heb van scooters. bedankt alvast.

Is het een ECU model euro 3 of euro 4 of een oudere euro 2. Want hier zit nog al een verschil in.

Als het een carb euro 2 model is, raad ik je i.i.g aan de rollen lichter te maken, en misschien als dit nog niet gedaan is je sproeier iets te vergroten.
En daarnaast ook de klep spelingen controleren / na stelen. want deze kan ook verlopen zijn en mis je vermogen.


Is het een nieuwe model dan word het wat lastiger.

Je kan dan op ze minst de kleppen speling na kijken / na stellen
Gewicht van de rolletjes zou je nog mee kunnen experimenteren
Anders misschien de riem te smal geworden en deze eens vervangen met een nieuwe originele piaggio riem.
Post automatically merged:

Wat voor trekveren raad je me aan die meegaan met de malossi multivar? mijn optrek vergeleken met andere 4t zips is gewoon dramatisch, heb ik dan zwaardere of slappere trekveertjes voor nodig?