Piaggio Zip 4T 80cc komt niet op toeren

Siebe123

New Member
Ik heb een Piaggio Zip 4T 2017 met een 80cc Top performance cilinder, Naraku nokkeas. Scooter reed altijd super rond de 80km/u en trok ook super op. En een dag rij ik er ineens mee weg en kwam die niet meer op snelheid max 40km/u & had amper nog trekkracht. Toen met een multimeter gekeken hoeveel toeren die maakte en hij had er max 8000 en een andere 50cc Piaggio Zip 4T scooter van me maakte er al 10000
Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 4t zip uit 2017 (ook top performance cilinder en naraku nokkenas). Heb alles al vervangen en rijdt alsnog maar 50km/h. Geen idee waar het aan ligt. Deze post is al bijna een jaar oud dus misschien heb jij het inmiddels al gevonden en kan je me de goeie richting op helpen?
 
Rolletjes na kijken op slijtage.

Als er erg matig of geen slijtage is een zwaardere drukveer monteren. Dan word de riem langer vast gehouden. Kan minder snel gaan schakelen en maakt dan meer toeren om weg te komen..

Anders als die bij start slecht weg komt heb je zwaardere trekveren nodig zodat de koppeling segmenten langer vast worden gehouden en pas op een iets hoger toerental tegen het koppelings huis komen en met meer vermogen dus weg rijd.
 
Rolletjes na kijken op slijtage.

Als er erg matig of geen slijtage is een zwaardere drukveer monteren. Dan word de riem langer vast gehouden. Kan minder snel gaan schakelen en maakt dan meer toeren om weg te komen..

Anders als die bij start slecht weg komt heb je zwaardere trekveren nodig zodat de koppeling segmenten langer vast worden gehouden en pas op een iets hoger toerental tegen het koppelings huis komen en met meer vermogen dus weg rijd.
Rolletjes heb ik gecheckt waren nog netjes. Er zit een witte malossi drukveer die er nog netjes uit ziet. Heb ook al gele trekveren gemonteerd. Ik snap ook niet hoe het zo 1 2 3 gebeurt is, ene dag deed i het top volgende dag leek t wel als of ik weer 50cc reed. Ik heb alle pakkingen vervangen, kleppen gesteld, cilinder gecheckt op eventuele schade, koppeling opgeschuurd en nieuwe bougie. Dat alles maakte 0,0 verschil.
 
Als je motor teveel toeren draait, misschien dan eens wat zwaarder in rollen gaan.

Een 4takt hoort niet in de toeren te draaien.. Laat staan een grotere cilinderkit. Dan moet je juist zwaardere rollen erin zetten.

Het is niet voor niets dat motor scooters hun rollen gewicht rond de 13 gram en hoger hebben zitten.
 
Als je motor teveel toeren draait, misschien dan eens wat zwaarder in rollen gaan.

Een 4takt hoort niet in de toeren te draaien.. Laat staan een grotere cilinderkit. Dan moet je juist zwaardere rollen erin zetten.

Het is niet voor niets dat motor scooters hun rollen gewicht rond de 13 gram en hoger hebben zitten.
Nee dat is juist het probleem hij komt ineens NIET meer op toeren, ik dacht meteen aan valse lucht maar heb vrijwel elke pakking vervangen die ik kon vervangen. Ik ga morgen kijken of mn carb misschien vies is maar ben bang dat dat het niet is. Misschien een kapotte automatische choke? Maar ik blijf het raar vinden hij trok altijd hele nette toeren en trok lekker door en van de ene op de andere dag waren de toeren weg en komt i amper op snelheid. Soms pakt i ineens weer en dan trekt/rijd hij eventjes top en dan is t weer helemaal weg.
 
Back
Top