Piaggio zip 4t 80cc afstellen?

teddi1403

New Member
Ik heb een zip 4t 80cc maar ik ben niet tevreden met de trekkracht en top,

Ik heb een :
- malossi MHR vario (aluminium)
- paarse drukveer malossi (80% vgm)
De rest is alles origineel,
Rolletjes zijn nu aan de zware kant (10.0 gr)
Sproeiermaat zou ik niet weten.
De top ligt tussen de 70/80 kmph
Hoe kan ik mijn zip het beste afstellen?
Zoals Maat sproeier en gewicht rolletjes enzo ,
Voordat ik de mhr vario erin had met de drukveer en rolletjes, trok die autowheely

Mvg TM
 
Advertisement - register to remove this

Er is geen beste afstelling uit een boekje. Dat is echt proberen en testen, luisteren/voelen hoe deze loopt en daar beslissingen op maken.
 
Rolletjes zijn nu aan de zware kant (10.0 gr)


Dat komt omdat de drukveer ook te zwaar is voor je setup.. Voor de rolletjes zou je denk ik eerder rond de 7 - 8 grame moeten uitkomen.
Voor de snelheid hoef je echter niet veel te verwachten, want die kits geven vooral meer koppel.
 
Rolletjes zijn nu aan de zware kant (10.0 gr)


Dat komt omdat de drukveer ook te zwaar is voor je setup.. Voor de rolletjes zou je denk ik eerder rond de 7 - 8 grame moeten uitkomen.
Voor de snelheid hoef je echter niet veel te verwachten, want die kits geven vooral meer koppel.

Ik heb nu 7,5 gr rollen erin, rijd beter alleen de topsnelheid is nu 70/75, welke drukveer is goed om te halen bij de rollen
 
Verwacht met die 80cc geen hoge top zoals dat bij 2takt zo is.. 4takt blokken zijn veel slomer.
Denk dat je er hoogstens 80km/u op de teller nog te halen is..

Alleen dan heb je al een sport nokkenas nodig en een langere vertanding. (door de langere vertanding raak je wel weer koppel aan kwijt)

De drukveer moet je gewoon eens een wat slappere proberen.. Welke is niet met voorhand te zeggen, dit kan je alleen maar weten als je dit zelf gaat uittesten.. De meeste drukveren zijn overigens alleen voor de 2takt blokken ontworpen.. Weet wel dat die van polini ook voor 4takt zijn.. Er kan daarom een verschil zitten in drukopbouw.
 
Ik heb 80cc Malossi en naruku nokkenas plus Polini vario + drukveer 6,4 gr rollen en sproeier 86... tikt 90 op de teller
heeft de polini hi speed variateurkit veel gedaan bij jou? want ik heb hem nu net binnen en ga hem vandaag erop zetten. mijn sproeier is nu 84 maar ga naar 86 of 88, even kijken wat beter is
 
Back
Top