Piaggio Zip 4T 80cc Afstel Probleem

Zip80cc

New Member
Ik heb laatst een 80cc van top performance in mijn piaggio zip 4t uit 2008 gezet, en heb geprobeerd hem af te stellen. De scooter loopt makkelijk van 0 naar 45 en daarna langzamer naar de 55 en van 55 naar 65 heel erg langzaam dus dat is heel erg triest
er zit in:

Sproeier 84
Cilinder top performance 80cc
Naruku nokkenas

Rolletjes malossi 7.2gr
Malossi witte drukveer
Omega goud trekveren
Onbegrensde CDI (geen idee welk merk, niet doorgezaagd, en is helemaal zwart)
Variateur is nieuw*

De scooter trilt ook in een costante draai alsof het door de variateue komt of iets dat draait en trilt ( misschien overbodige info)
 
Advertisement - register to remove this

rollen moeten zwaarder, ik rij zelf met 80cc met 10 gram, ga zelf 9,3 erin doen,
ook zou je een Ducati gele cdi erop kunnen zetten die laat meer toeren, dat plus zwaardere rollen
 
Ahh ik zal de cdi halen en dan ernaar kijken, ik vraag me ook af of de drukveer wel goed is? Misschien wat sterker ofzo? Maar ik zou die sterktes echt niet weten
 
Ahh ik zal de cdi halen en dan ernaar kijken, ik vraag me ook af of de drukveer wel goed is? Misschien wat sterker ofzo? Maar ik zou die sterktes echt niet weten
Ik heb sinds vandaag mijn 80cc zip ook rijdend. Die van mij trekt in 1 keer zonder enige problemen of dipjes door naar de top.
Qua overbrenging heb ik een Malossi multivar met 7.5 gr rollen.

Wel ben ik benieuwd wat jouw Ducati met gele stekker doet. Ik heb ook geen idee wat voor CDI ik nu heb namelijk.
De reden dat ik mijn huidige CDI heb is omdat er een begrenzer in zit.
 
Kokusan met piaggio logo en 2 gele stippen doorgezaagd laat iets meer toeren door dan Originele Ducati Grijs Ontgrenst. Misschien is daar nog wat winst uit te halen. Beste CDI is een Rode Top Performance voor een 80cc maar die zijn bijna niet meer te krijgen en zijn 160€ per stuk die zijn echt ideaal voor een goed afgestelde 80cc. Dan heb je nog een Ducati Origineel Geel Brom, als je die doorzaagd is het ongeveer gelijk aan de Kokusan gele stippen alleen iets betere toeren verdeling net als bij de Ducati Grijs Ontgrenst.

Persoonlijk zou ik voor een Originele Ducati Grijs Ontgrenst gaan.
 
Ik heb sinds vandaag mijn 80cc zip ook rijdend. Die van mij trekt in 1 keer zonder enige problemen of dipjes door naar de top.
Qua overbrenging heb ik een Malossi multivar met 7.5 gr rollen.

En wat is jou top dan? Kwa snelheid? En welke trekveren en drukveer heb je dann?
 
Dan zou ik het zo houden. Dan is je CDI sowieso ONtgrensd dus niet BEgrensd. Anders had je die snelheid niet.
 
Net of ik dat niet wist. Lees je het forum wel? 4 posts boven jou, heb ik het zelf getest en mijn bevindingen gezegd wat min of meer overeenkwamen met die van Joey. Alleen die Rode Top Performance niet.
 
Net of ik dat niet wist. Lees je het forum wel? 4 posts boven jou, heb ik het zelf getest en mijn bevindingen gezegd wat min of meer overeenkwamen met die van Joey. Alleen die Rode Top Performance niet.
Ik lees het forum zeker wel, geen idee waarom jij op je pikkie getrapt bent?
Het enige wat ik doe is informatie leveren aan degene die het het topic opent. En als "jouw" bevindingen overeenkomen met die van Joey, heeft degene die de vraag stelt alleen maar een beter beeld.
 
hier ben ik ook nieuwsschierig naar, heb zelf all 8,4 9,3 en 10 gram geprobeerd, maar rond de 7,2 tot 9,3 dikke overtoeren, althans het klinkt niet gezond, en bij de 10gram trek ik goed weg maar eenmal warm trekt die totaal niet meer uit stilstand snel weg
 
hier ben ik ook nieuwsschierig naar, heb zelf all 8,4 9,3 en 10 gram geprobeerd, maar rond de 7,2 tot 9,3 dikke overtoeren, althans het klinkt niet gezond, en bij de 10gram trek ik goed weg maar eenmal warm trekt die totaal niet meer uit stilstand snel weg
Dan zou ik proberen om andere veertjes in je koppeling te zetten, als het niet aan de rolletjes ligt bij het optrekken dan zou het zomaar aan de koppeling kunnen liggen
 
Dan zou ik proberen om andere veertjes in je koppeling te zetten, als het niet aan de rolletjes ligt bij het optrekken dan zou het zomaar aan de koppeling kunnen liggen
Met 9,3 rijd ie het beste kwa rollen gewicht, alleen als ik sta en volgas geef duurt het even voor ie oppakt, maar of dat nou aan de veren ligt, meestal bij meer toeren strakkere veren? Maar een 4t trekt juist bij lage toeren op
 
Met 9,3 rijd ie het beste kwa rollen gewicht, alleen als ik sta en volgas geef duurt het even voor ie oppakt, maar of dat nou aan de veren ligt, meestal bij meer toeren strakkere veren? Maar een 4t trekt juist bij lage toeren op
Precies, een 80cc heeft sowieso al een snellere en krachtigere optrek dan de 50cc dus het zou het beste zijn om zwaardere rolletjes of strakke veren erin te zetten
 
Precies, een 80cc heeft sowieso al een snellere en krachtigere optrek dan de 50cc dus het zou het beste zijn om zwaardere rolletjes of strakke veren erin te zetten
met strakkere veren, dus 1500rpm ipv 1000 rpm, trekt ie met veel moeite en toeren op dus niet ideal, die witte 1000 rpm lijken het beste
 
Back
Top