Piaggio Zip 4T 80cc Afstel Probleem

Zip80cc

New Member
Ik heb laatst een 80cc van top performance in mijn piaggio zip 4t uit 2008 gezet, en heb geprobeerd hem af te stellen. De scooter loopt makkelijk van 0 naar 45 en daarna langzamer naar de 55 en van 55 naar 65 heel erg langzaam dus dat is heel erg triest
er zit in:

Sproeier 84
Cilinder top performance 80cc
Naruku nokkenas

Rolletjes malossi 7.2gr
Malossi witte drukveer
Omega goud trekveren
Onbegrensde CDI (geen idee welk merk, niet doorgezaagd, en is helemaal zwart)
Variateur is nieuw*

De scooter trilt ook in een costante draai alsof het door de variateue komt of iets dat draait en trilt ( misschien overbodige info)
 
Advertisement - register to remove this

rollen moeten zwaarder, ik rij zelf met 80cc met 10 gram, ga zelf 9,3 erin doen,
ook zou je een Ducati gele cdi erop kunnen zetten die laat meer toeren, dat plus zwaardere rollen
 

Zip80cc

New Member
Ahh ik zal de cdi halen en dan ernaar kijken, ik vraag me ook af of de drukveer wel goed is? Misschien wat sterker ofzo? Maar ik zou die sterktes echt niet weten
 

nlreiniernl

New Member
Ahh ik zal de cdi halen en dan ernaar kijken, ik vraag me ook af of de drukveer wel goed is? Misschien wat sterker ofzo? Maar ik zou die sterktes echt niet weten
Ik heb sinds vandaag mijn 80cc zip ook rijdend. Die van mij trekt in 1 keer zonder enige problemen of dipjes door naar de top.
Qua overbrenging heb ik een Malossi multivar met 7.5 gr rollen.

Wel ben ik benieuwd wat jouw Ducati met gele stekker doet. Ik heb ook geen idee wat voor CDI ik nu heb namelijk.
De reden dat ik mijn huidige CDI heb is omdat er een begrenzer in zit.
 

MaikelB

Reageert niet op PM's
Kokusan met piaggio logo en 2 gele stippen doorgezaagd laat iets meer toeren door dan Originele Ducati Grijs Ontgrenst. Misschien is daar nog wat winst uit te halen. Beste CDI is een Rode Top Performance voor een 80cc maar die zijn bijna niet meer te krijgen en zijn 160€ per stuk die zijn echt ideaal voor een goed afgestelde 80cc. Dan heb je nog een Ducati Origineel Geel Brom, als je die doorzaagd is het ongeveer gelijk aan de Kokusan gele stippen alleen iets betere toeren verdeling net als bij de Ducati Grijs Ontgrenst.

Persoonlijk zou ik voor een Originele Ducati Grijs Ontgrenst gaan.
 

Zip80cc

New Member
Ik heb sinds vandaag mijn 80cc zip ook rijdend. Die van mij trekt in 1 keer zonder enige problemen of dipjes door naar de top.
Qua overbrenging heb ik een Malossi multivar met 7.5 gr rollen.

En wat is jou top dan? Kwa snelheid? En welke trekveren en drukveer heb je dann?
 

MaikelB

Reageert niet op PM's
Dan zou ik het zo houden. Dan is je CDI sowieso ONtgrensd dus niet BEgrensd. Anders had je die snelheid niet.
 

MaikelB

Reageert niet op PM's
Net of ik dat niet wist. Lees je het forum wel? 4 posts boven jou, heb ik het zelf getest en mijn bevindingen gezegd wat min of meer overeenkwamen met die van Joey. Alleen die Rode Top Performance niet.
 

nlreiniernl

New Member
Net of ik dat niet wist. Lees je het forum wel? 4 posts boven jou, heb ik het zelf getest en mijn bevindingen gezegd wat min of meer overeenkwamen met die van Joey. Alleen die Rode Top Performance niet.
Ik lees het forum zeker wel, geen idee waarom jij op je pikkie getrapt bent?
Het enige wat ik doe is informatie leveren aan degene die het het topic opent. En als "jouw" bevindingen overeenkomen met die van Joey, heeft degene die de vraag stelt alleen maar een beter beeld.
 
hier ben ik ook nieuwsschierig naar, heb zelf all 8,4 9,3 en 10 gram geprobeerd, maar rond de 7,2 tot 9,3 dikke overtoeren, althans het klinkt niet gezond, en bij de 10gram trek ik goed weg maar eenmal warm trekt die totaal niet meer uit stilstand snel weg
 
Advertisement - register to remove this
Top