piaggio zip 4t 50cc valt uit na 5 minuten met passagier erop

jesse5888

New Member
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn piaggio zip 4t 50cc uit 2013. Hierbij wat algemene informatie over de scooter:

- Brom CDI
- Rolletjes 6,5gram
- sproeier maat 80
- scooter heeft 10.200 km gereden

Ik heb sinds kort het probleem dat de scooter met een passagier uit valt na 5 minuten rijden ongeveer. Als ik alleen op de scooter zit dan rijdt hij goed en valt hij niet uit. Met een passagier rijdt de scooter de eerste paar minuten alsof er niets aan de hand is. En na een paar minuten verliest de scooter ineens volledig zijn kracht en valt de scooter uit. Hierna gaat hij ook niet in 1 keer meer aan. Na ongeveer tien keer de elektrische start te proberen en een klein beetje de gashendel open te draaien gaat de scooter weer aan. Zodra hij weer aan staat rijdt hij weer weg alsof er niets aan de hand is. Ik probeer te achterhalen wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik heb een tijdje met te weinig olie rondgereden. Wellicht dat dit de oorzaak kan zijn maar dat weet ik niet zeker.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

- olie ververst
- nieuwe rolletjes van 6,5gram erin gedaan.
- luchtfilter vervangen
- carburateur schoongemaakt en sproeier vervangen van maat 78 naar maat 80.
- v snaar vervangen
- kleppen gesteld
- distributieketting nagekeken
- stationair gesteld
- gaskabel gespannen

Ik hoop dat jullie een idee hebben waar dit aan kan liggen. Misschien trekt de scooter valse lucht? Kan het te maken hebben met de brandstof toevoer?

gr,

jesse
 
Advertisement - register to remove this

Is dit een brom of een snor met een brom cdi?

Vacuumkraantje al eens nagekeken?

brandstoffilter niet (deels) verstopt/vies?
 
Is dit een brom of een snor met een brom cdi?

Vacuumkraantje al eens nagekeken?

brandstoffilter niet (deels) verstopt/vies?
Dankje voor de tips. Het is een snor met een brom cdi. Ik heb er een vario ringetje ingelaten zodat hij 40kmpu gaat. Ik heb het ook geprobeerd om hem eruit te halen, maar dan alsnog heb ik het probleem met een passagier.

Met vacuumkraan bedoel je denk ik de benzinekraan? Een benzinefilter heb ik volgens mij niet.

Ik kan proberen om de benzinekraan te vervangen.
 
Ik kan proberen om de benzinekraan te vervangen.
Eerst controleren dan pas vervangen!

Er zit ook nog en brandstoffilter op je vacuumkraantje in de tank.

benzine-kraan-vacuum-bezinepomp-minarelli-aerox-malaguti-beta-a.jpg
 
Er zit ook nog en brandstoffilter op je vacuumkraantje in de tank.
Ik zal controleren of hij niet verstopt of vies is. Zo te zien is het nummer 5 onderaan. Ben benieuwd of ik er een beetje makkelijk bij kom. Het kraantje zit in principe altijd dicht totdat er drukverschil optreed toch?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2022-04-06 om 14.05.16.png
    Schermafbeelding 2022-04-06 om 14.05.16.png
    452.4 KB · Views: 30
Ik zal controleren of hij niet verstopt of vies is. Zo te zien is het nummer 5 onderaan. Ben benieuwd of ik er een beetje makkelijk bij kom. Het kraantje zit in principe altijd dicht totdat er drukverschil optreed toch?
Ja, je kan aan het vacuum slangetje zuigen met je mond. dan zou de benzine goed door moeten lopen.
 
Ja, je kan aan het vacuum slangetje zuigen met je mond. dan zou de benzine goed door moeten lopen.
Dat kan maar ik ben hier niet zo'n fan van, je weet dan nog niet of de motor genoeg vacuum opbouwt om het kraantje voldoende te laten open gaan.
Beter kicken of elektrisch starten en kijken of er voldoende brandstof uit het slangetje bij je carburateur loopt.
 
Dat kan maar ik ben hier niet zo'n fan van, je weet dan nog niet of de motor genoeg vacuum opbouwt om het kraantje voldoende te laten open gaan.
Beter kicken of elektrisch starten en kijken of er voldoende brandstof uit het slangetje bij je carburateur loopt.
Ik heb gekeken naar de benzinekraan. Het vacuumslangetje was gebroken omdat het rubber helemaal uitgedroogd is. Dit was het probleem. Dankje voor de tip.
 

Attachments

  • EAA7F196-C7F1-4C43-9FC1-D37A4D93266C.jpeg
    EAA7F196-C7F1-4C43-9FC1-D37A4D93266C.jpeg
    199.1 KB · Views: 38
Dit kan wel eens voorvallen als er vuile benzine door je carbu heen loopt. Dit kan de verstuiver verstroppen, kijk de tank eens na en vervang de benzine als het probleem dan nog niet is opgelost zou ik je carbu eens goed uitkuisen.
 
Waar zit de ontluchting van je tank ?
Zit deze in de dop en wordt deze misschien afgedekt door het gewicht op het zadel ?
 
Back
Top