Piaggio zip 4t 50 cc Injectie Sportlucht filter

hallo, ik dacht erover na om mijn scooter te veranderen qua onderdelen en dacht te beginnen met de luchtfilter is het mogelijk dat ik een sport lucht filter vervang met de originele piaggio filter om meer prestatie te krijgen of is daar ook nog meer brandstof nodig? als dat zo is dan zou ik graag willen weten hoe je er meer brandstof in laat komen

(injectie motor 50 cc 4 t)
 
Advertisement - register to remove this

Bedoel je een powerfilter of een ander luchtfilterelement? Een powerfilter zou ik niet aan beginnen, deze filtert veel minder en zorgt ervoor dat je cilinder sneller slijt. Een luchtfilterelement van Malossi of in die trant gaat volgens mij niets opleveren. Als je meer pit wil in je 4t injectie zou ik kijken naar een sportvario of een andere snellere ECU.
 
Bedoel je een powerfilter of een ander luchtfilterelement? Een powerfilter zou ik niet aan beginnen, deze filtert veel minder en zorgt ervoor dat je cilinder sneller slijt. Een luchtfilterelement van Malossi of in die trant gaat volgens mij niets opleveren. Als je meer pit wil in je 4t injectie zou ik kijken naar een sportvario of een andere snellere ECU.
Ok bedankt ik bedoelde een powerfilter
 
Met een powerfilter ga je je motor helaas slopen op een injectie. Het injectie systeem kan alleen voor een heel klein deel bijstellen en als je daar buiten gaat loopt je motor te arm of te rijk.

Met een powerfilter krijg je veel meer lucht dan normaal dus dat zou niet werken.

Het zou mogelijk wel kunnen als je een malossi ecu hebt.
 
Met een powerfilter ga je je motor helaas slopen op een injectie. Het injectie systeem kan alleen voor een heel klein deel bijstellen en als je daar buiten gaat loopt je motor te arm of te rijk.

Met een powerfilter krijg je veel meer lucht dan normaal dus dat zou niet werken.

Het zou mogelijk wel kunnen als je een malossi ecu hebt.
Bedankt, ik ga denk ik de vario ring verwijderen
 
Op de Vespa / Piaggio iGet modellen heb je geen varioring, het enige wat je kan doen is een snellere ECU aanschaffen en/of een sportvario kopen
 
De enige manier om een injectie op te voeren is met een grotere cilinder of een andere ecu. Met een sport vario krijg je een iets hogere top, maar dat is het dan ook wel.
 
Back
Top