Piaggio Zip 4t 4v met 2v kabelboom Geen vonk

Beunhaas42069

New Member
Halo ik heb een piaggio zip van 2010 en ik heb een vespa lx 4t 4v blok erin gezet ik heb alvast al een 2v vliegwiel erop gezet van me oude blok en een 2v onsteking maar nogsteeds kan ik geen vonk krijgen de reden waarom ik heb gekozen voor een andere blok omdat me krukas ging stuk in de oude blok en ik zag aantal filmpjes en posts dat mensen gebruiken een 4v blok in hun zip of een 2v kabelboom op een 4v blok dus ik dacht dat zal een mooie upgrade zijn om wat meer koppel te krijgen
ik gebruik een 2v cdi (snor) de reden waarom ik gebruik een snor cdi is omdat dat is enigste wat ik heb nu ik ben best wel positief dat me onsteking werkt en dat de cdi zal ook moeten werken omdat het blok ging wel lopen op alle onderdelen wat ik heb nu allemaal opgeschreven voordat ik heb ze op me 4v blok erop gezet maar ik ben niet 100% zeker of ik heb de onsteking allemaal goed optijd gezet wanneer de zuiger is op de hoogste punt bij me koelkap staat het 2T tussen de twee nokjes of wat dan ook het heet alsjeblieft help me ik wil het graag werkend krijgen alvast bedankt <3

ps: als iemand wilt me helpen maar zal meer informatie willen weten dan zal ik het graag beantwoorden
 
Advertisement - register to remove this

Waswelhandiggeweestwanneerjewatleestekensinjeteksthierbovenhadgebruiktdanwas hetwatbeterleesbaarwantvooraldatlaatstegedeelteisgeentouwaanvastteknopen.

Zit de startmotor ook al gemonteerd en ligt het motorblok goed aan massa?

Wat is dan precies het verschil tussen de 4v en 2v kabelboom?
Heb jij een schema van beiden en zo ja, kun je die hier dan even posten, dan kunnen we eventueel bekijken waar de verschillen zitten, hoe het aangesloten moet worden of waar het mis kan zijn gegaan.
 
Last edited:
Waswelhandiggeweestwanneerjewatleestekensinjeteksthierbovenhadgebruiktdanwas hetwatbeterleesbaarwantvooraldatlaatstegedeelteisgeentouwaanvastteknopen.

Zit de startmotor ook al gemonteerd en ligt het motorblok goed aan massa?

Wat is dan precies het verschil tussen de 4v en 2v kabelboom?
Heb jij een schema van beiden en zo ja, kun je die hier dan even posten, dan kunnen we eventueel bekijken waar de verschillen zitten, hoe het aangesloten moet worden of waar het mis kan zijn gegaan.
startmotor heb ik niet erin gedaan omdat ik heb een schroef kwijt geraakt maar ik heb hem zelfs niet nodig volgens mij voor een vonk en als ja dan verklaart het beetje in 4v en 2v kabelboom grootste verschil is dat een 4v een ecu gebruikt en een 2v een cdi maar zodat het compatible word met 2v kabelboom je kan gewoon een 2v onsteking gebruiken
 
Bij veel scooters ligt via de min-aansluiting van de startmotor ook het blok aan massa. (= min-pool accu)
Zit deze massa-draad wel aangesloten en ligt het blok dus goed aan massa?
Bij veel scooters ligt via de min-aansluiting van de startmotor ook het blok aan massa. (= min-pool accu)
Zit deze massa-draad wel aangesloten en ligt het blok dus goed aan massa?
dat zal best wel kunnen omdat ik heb het niet aangesloten omdat ik heb er geen start motor erin ik ga het wel proberen bedankt voor je reactie heb ook vergeten om te vertellen maar heb geen accu aangesloten omdat die ging leeg maar ik denk dat zal niet kunnen zijn me oude blok starte gewoon zonder accu met kickstart
 
Accu is geen probleem,je moet ook vonk hebben zonder accu omdat de 2V-cdi werkt met AC vanuit de stator. (jij noemt dit ontsteking)

Probeer even de min-aansluiting van je startmotor aan te sluiten, mocht hij nog niet vonken, zul je moeten gaan meten met een multimeter.
 
Bij veel scooters ligt via de min-aansluiting van de startmotor ook het blok aan massa. (= min-pool accu)
Zit deze massa-draad wel aangesloten en ligt het blok dus goed aan massa?

Accu is geen probleem,je moet ook vonk hebben zonder accu omdat de 2V werkt met AC vanuit de stator. (jij noemt dit ontsteking)

Probeer even de min-aansluiting van je startmotor aan te sluiten, mocht hij nog niet vonken, zul je moeten gaan meten met een multimeter.
Ok
 
Accu is geen probleem,je moet ook vonk hebben zonder accu omdat de 2V-cdi werkt met AC vanuit de stator. (jij noemt dit ontsteking)

Probeer even de min-aansluiting van je startmotor aan te sluiten, mocht hij nog niet vonken, zul je moeten gaan meten met een multimeter.
hij start nu probleem was dat de pickup was tever van de vliegwiel af hij lekt wel benzine van carbarateur maar dat is iets kleins
 
Accu is geen probleem,je moet ook vonk hebben zonder accu omdat de 2V-cdi werkt met AC vanuit de stator. (jij noemt dit ontsteking)

Probeer even de min-aansluiting van je startmotor aan te sluiten, mocht hij nog niet vonken, zul je moeten gaan meten met een multimeter.
hij lekt geen benzine meer maar hij start echt moeilijk en wanneer die start dan probeert die aan te blijven maar dan valt die er uit en er komt benzine uit me luchtfilter en wanneer ik maak de carbarateur leeg van de benzine dan start ik hem weer dan lekt die niet in me luchtfilter maar dan 10 kicken later en dan komt er weer benzine binnen me luchtfilter
 
Back
Top