Piaggio Zip 4T 4V 80cc

zipper-robin

Professioneel Beuner
Beste,
Ik ben bezig met het afstellen van m’n scooter alleen weet ik even niet zo goed meer wat ik het beste kan veranderen om een hogere top en betere optrek te krijgen.

Setup:
CYLINDER HEAD 4 VALVES
20mm KEIHIN CARBURETOR
MALOSSI ALUMINIUM 80CC
MALOSSI POWERCAM CAMSHAFT
MALOSSI PRIMARY GEARS 14 / 39
MALOSSI ROLLER CRANKCASE
MALOSSI MULTIVAR 2000 VARIATOR
MALOSSI X SPECIAL BELT
MALOSSI TORQUE DRIVER
MALOSSI DELTA CLUTCH

Ik rij nu met sproeier 82 (vespa lx filter en bougie is koffiebruin) witte drukveer en 7,2 gram rollen. Topsnelheid is rond de 80 kmph. Rij met de torque driver baan met stip.

Heeft iemand suggesties?

edit: rij met 2v ontsteking en kabelboom
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste,
Ik ben bezig met het afstellen van m’n scooter alleen weet ik even niet zo goed meer wat ik het beste kan veranderen om een hogere top en betere optrek te krijgen.

Setup:
CYLINDER HEAD 4 VALVES
20mm KEIHIN CARBURETOR
MALOSSI ALUMINIUM 80CC
MALOSSI POWERCAM CAMSHAFT
MALOSSI PRIMARY GEARS 14 / 39
MALOSSI ROLLER CRANKCASE
MALOSSI MULTIVAR 2000 VARIATOR
MALOSSI X SPECIAL BELT
MALOSSI TORQUE DRIVER
MALOSSI DELTA CLUTCH

Ik rij nu met sproeier 82 (vespa lx filter en bougie is koffiebruin) witte drukveer en 7,2 gram rollen. Topsnelheid is rond de 80 kmph. Rij met de torque driver baan met stip.

Heeft iemand suggesties?

edit: rij met 2v ontsteking en kabelboom
Rollen mogen stuk lichter, zou 6 gram proberen
 
Torque driver baan met stip zegt mij niet veel.. Kan de gene zijn die je sneller laten accelereren in het begin.
Of die gene die je langer door laat lopen.
 
Dat is ook de baan waar mensen te snel instinken.. Volgens mij lever je met die baan ook een beetje top in..

Heb toen zelf gekozen voor mijn kisbee met GY6 en NCY poelie voor de sleuven die langer door lopen..

Dus dat zijn dezelfde als de originele. Alleen bij de NCY poelie is die graden van de sleuven 1 graden aangepast.

Zou denk ik ook het zelfde hebben gekozen voor mijn piaggio new fly. (als er ooit een malossi torque driver erop gezet gaat worden)

De reden waarom dat is dat de vario het zelfde uitschuift (zelfde snelheid) / schakelt als bij een originele vario. En de riem moet op zowel de vario als poelie achter constant op en af schakelen.
 
Dat is ook de baan waar mensen te snel instinken.. Volgens mij lever je met die baan ook een beetje top in..

Heb toen zelf gekozen voor mijn kisbee met GY6 en NCY poelie voor de sleuven die langer door lopen..

Dus dat zijn dezelfde als de originele. Alleen bij de NCY poelie is die graden van de sleuven 1 graden aangepast.

Zou denk ik ook het zelfde hebben gekozen voor mijn piaggio new fly. (als er ooit een malossi torque driver erop gezet gaat worden)

De reden waarom dat is dat de vario het zelfde uitschuift (zelfde snelheid) / schakelt als bij een originele vario. En de riem moet op zowel de vario als poelie achter constant op en af schakelen.
Geen idee of je veel top inlevert heb 107gps met vaan met die stip piaggio zip 80cc 4t 4v
 
Geen idee of je veel top inlevert heb 107gps met vaan met die stip piaggio zip 80cc 4t 4v
Je levert volgens mij geen top in omdat de poulie even ver kan, dus dat is volgens mij gewoon een kwestie van afstellen.

Met welke afstelling rij je precies als ik het vragen mag, en heb je afgedraaid vliegwiel met vervroegingspie of niet?

edit: ik ga zo naar m’n vriendin en dan heb ik een lang stuk dijk waar ik hem open kan trekken dus ik laat straks weten wat m’n top teller en gps is.
 
Je levert volgens mij geen top in omdat de poulie even ver kan, dus dat is volgens mij gewoon een kwestie van afstellen.

Met welke afstelling rij je precies als ik het vragen mag, en heb je afgedraaid vliegwiel met vervroegingspie of niet?

edit: ik ga zo naar m’n vriendin en dan heb ik een lang stuk dijk waar ik hem open kan trekken dus ik laat straks weten wat m’n top teller en gps is.
Afgedraaid vliegwiel ben ik niet zo een fan van. Als ik het in mijn theorieën moet bekijken zijn die vliegwielen niet gebalanceerd want er zitten 3 kleine puntjes in het vliegwiel om het te balanceren. Als ze het dan afdraaien kan het nooit gebalanceerd meer zijn. Dus ik gebruik alleen de vervroegingspie.
 
Afgedraaid vliegwiel ben ik niet zo een fan van. Als ik het in mijn theorieën moet bekijken zijn die vliegwielen niet gebalanceerd want er zitten 3 kleine puntjes in het vliegwiel om het te balanceren. Als ze het dan afdraaien kan het nooit gebalanceerd meer zijn. Dus ik gebruik alleen de vervroegingspie.
en merk je veel verschil in optrek met de vervroegingspie?
 
Zijn er nog nadelen, en heb je misschien een linkje van de spie die je hebt?

edit: past https://www.k-parts.nl/verloopspie-top-performances-gilera-piaggio-50cc-2-takt.html op m’n 4 takt
Nadelen heb k tot nu toe niet gehad. Verschilt natuurlijk per scooter. Maar denk het niet hoor.
Post automatically merged:

Zijn er nog nadelen, en heb je misschien een linkje van de spie die je hebt?

edit: past https://www.k-parts.nl/verloopspie-top-performances-gilera-piaggio-50cc-2-takt.html op m’n 4 takt
Nadelen heb k tot nu toe niet gehad. Verschilt natuurlijk per scooter. Maar denk het niet hoor. K had hek bij de lokale scooter dealer gekocht wellicht dat die het zelfde is man
 
Ja die heb ik liggen, de scooter maakt met die spie meer vermogen als ik het goed begrijp, zou dat dus ook betekenen dat de scooter hoger in toeren gaat? (met zelfde grammage rollen)
Door de spie wordt de ontsteking vervroegd omdat je 80cc hebt en wat hoger in toeren zit is dit gunstig voor 2 dingen, Gas Reactie en je optrek. Hij zal Ietsje hoger in toeren lopen bijna niks en hij zal soepeler naar z'n eind trekken.
 
Back
Top