Piaggio zip 4t 3v opvoeren

Laurens2314

New Member
Hallo,

kan je een piaggio zip 4t 3v opvoeren naar 65+ liefst rond de 70~80 met een 50 cc blok ?
en als welke samenstelling van onderdelen moet ik dan kopen ?
en welke begrenzer bevelen jullie aan ?
mijn zip rijdt nu 51 met geel kenteken, wat er veranderd is weet ik niet. Heeft de monteur bij het afleveren al gedaan.

alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

bij mijn iget (is wel een liberty, maar is hetzelfde blokje dus zou niet zoveel verschillen) heb ik trouwens +2000rpm trekveren die helpen bij het optrekken en 9gr dr pulley rollen zodat hij lekker rustig loopt op de 55kmph. Maar de meeste mensen gebruiken die setup die ik als eerste gepost heb. Ookal zal ik daar wel wat strakkere trekveren bij doen, op zn minst +1000rpm
 
een van de redenen dat ik niet voor een 80cc ben gegaan is ook doordat het een aluminium cilinder is. Ik rijd namelijk veel korte afstanden (3 a 4km) en daardoor kan een alu cilinder nog wel eens problemen geven ivm het opwarmen, of ik zou me heel erg in moeten houden.
En het wordt een flinke prijslijst:
cilinder + zuiger 220eu
ecu 200eu
nokkenas 130eu
multivar 80eu
+rollen, druk- en trekveren voor het afstellen ?eu
en als je het wilt laten doen ben je in totaal waarschijnlijk rond de 1000eu kwijt (ook 1 van de redenen dat ik het niet gedaan had)
 
Laurens,

mijn advies/mening.
Lekker zo laten, goed voor de geldbuidel, het milieu en je hoeft niet constant in de spiegel te kijken of er niet toevallig politie achter je rijdt om je vervolgens naar een rollerbank te begeleiden.
Wat heeft het voor nut om met 70~80 kmpu naar het volgende kruispunt te jagen?
 
Laurens,

mijn advies/mening.
Lekker zo laten, goed voor de geldbuidel, het milieu en je hoeft niet constant in de spiegel te kijken of er niet toevallig politie achter je rijdt om je vervolgens naar een rollerbank te begeleiden.
Wat heeft het voor nut om met 70~80 kmpu naar het volgende kruispunt te jagen?
Mijn reden voor het opvoeren is begrensd rijdt die echt bagger
 
een malossi ecu, multivar en strakkere trekveren schelen ook al een hoop

Dat zeker. Ik heb ook een soortgelijke setup en het is zeker beter dan standaard. Alleen geld het niet voor de prijs, want rond de 300 euro om alleen een klein beetje sneller te gaan is het niet waard als je mij vraagt. Ik kan soms nog steeds niet met het verkeer bijhouden.

En de zip Iget heeft ook als brom een snorvertanding dus hierdoor maakt hij over de 50 ook behoorlijke toeren wat niet zo heel lekker is als je rustig wilt rijden.

Het zou wel een prima scooter zijn als snor volgens mij.
 
Als brom heb ik er niks over te klagen. Gaat idd niet heel prettig boven de 60, wat ik prima vind, maar ben meestal sneller als het overige verkeer

Volgens mij had je zelf een liberty toch? Dat rijdt inderdaad wel beter dan een zip. Met een malossi ecu en multivar gaat de zip 60+- met heel veel toeren. De liberty heeft volgens mij wel een brom vertanding erin als brom (nadruk op volgens mij).

En als ik het me goed herinner had je dr pulley sliders erin, klopt dat? Heeft dat ook een groot verschil gemaakt?
 
ik kom ook niet boven de 65 hoor, dan maakt die ook al flink wat toeren. Heb wel een stuk grotere wielen dus miss dat dat een verschil maakt? Heb eigenlijk alleen maar de originele rollen, 8 en 9gr dr pulley sliders erin gehad. Dus of hij met normale rollen even snel gaat weet ik niet
 
Back
Top