Ja ziet er allemaal inorde uit koppeling ook gekeken ziet er uit goed uit orgineel en de ketting heb ik gespannen vanwege de geluid ja maar is nog steeds niet weg compressie heb ik nog niet gemeten nee hoe ik de ketting heb aangespannen is onder de carburateur is er een schroef die je er uit haal en dan met een kleine inbus in gerdrukt en zaterdag ga ik me onsteking is vervangenheb je al de vario deksel er eens af gehaald , om te kijken of daar niets mis is ? Hoe heb je de ketting gespannen , en waarom ? vanwege het
geluid ? Heb je al eens de compressie gemeten ?
Staat de timing goed na je onderhoudsbeurt ? Had de mijne 2 tandjes verkeerd staan en liep wel maar ook met getik vanuit de cilinderkopJa ziet er allemaal inorde uit koppeling ook gekeken ziet er uit goed uit orgineel en de ketting heb ik gespannen vanwege de geluid ja maar is nog steeds niet weg compressie heb ik nog niet gemeten nee hoe ik de ketting heb aangespannen is onder de carburateur is er een schroef die je er uit haal en dan met een kleine inbus in gerdrukt en zaterdag ga ik me onsteking is vervangen
Klinkt bijna het zelfde zoek maar eens in mijn post daar heb ik ook een filmpje ergens gepost met het zelfde geluidStaat de timing goed na je onderhoudsbeurt ? Had de mijne 2 tandjes verkeerd staan en liep wel maar ook met getik vanuit de cilinderkop
Wat heb je precies gedaan want verstond het niet zo goed heb mijn cilinder toen ook er uit gehaald omdat ik mijn cilinder kop moest vervangen aleen wist ik niet meer de ketting gelijder er toegoei er in te doen weet nog steeds niet of het goed is bij de cilinder kop heb je zo een vakje waar je hem er in kon doenStaat de timing goed na je onderhoudsbeurt ? Had de mijne 2 tandjes verkeerd staan en liep wel maar ook met getik vanuit de cilinderkop
Post automatically merged:
Klinkt bijna het zelfde zoek maar eens in mijn post daar heb ik ook een filmpje ergens gepost met het zelfde geluid
Heel erg bedankt ik denk dat ik deze fout ook heb gemaakt ik zal dit even morgen bekijken bedankt voor je tip!
Zo klonk de mijne, reed Max 50 km met 80 cc. Er werd mij gezegd dat ik mijn kleppen moest stellen. Ik heb het blok er onder uit geschroefd en op tafel gezet om eens alles rustig los te halen en te onderzoeken. Ik had mijn nokkenas en cilinder vervangen en daarna dat getik. Ik dacht eerst dat mijn kleppen mischien niet goed stonden maar het bleek dat het streepje op het tandwiel van de distributie ketting niet goed gelijk stond met de pickup op het vliegwiel. Het beste kan je de kap even losdraaien op je cilinderkop zodat je de kleppen en het tandwiel kan zien en even de koelkap van je ontsteking loshalen om te zien of deze gelijk staan. Een paar mm verkeerd veroorzaakte bij mij dit probleem
Post automatically merged:
View attachment 76664
Post automatically merged:
Om dit te checken hoeft niet je hele blok los. Ook had ik waarschijnlijk het schotel ringetje van de moer die het tandwiel op zijn plek houd verkeerd om. Nadat ik alles goed heb gezet was en is het getik weg en loopt de scooter veel beter en gaat harder
Post automatically merged:
Ook heb ik een nieuwe ketting spanner er op gezet. Gewoon voor de zekerheid. Als je ketting te slap hangt kan hij over een tandje heen schieten waardoor je timing ook niet meer klopt.
Kon toch niet wachten maar die rode markering is dat die streep waar die moet zijn? Zo ja staat deze heel erg ver
Zo klonk de mijne, reed Max 50 km met 80 cc. Er werd mij gezegd dat ik mijn kleppen moest stellen. Ik heb het blok er onder uit geschroefd en op tafel gezet om eens alles rustig los te halen en te onderzoeken. Ik had mijn nokkenas en cilinder vervangen en daarna dat getik. Ik dacht eerst dat mijn kleppen mischien niet goed stonden maar het bleek dat het streepje op het tandwiel van de distributie ketting niet goed gelijk stond met de pickup op het vliegwiel. Het beste kan je de kap even losdraaien op je cilinderkop zodat je de kleppen en het tandwiel kan zien en even de koelkap van je ontsteking loshalen om te zien of deze gelijk staan. Een paar mm verkeerd veroorzaakte bij mij dit probleem
Post automatically merged:
View attachment 76664
Post automatically merged:
Om dit te checken hoeft niet je hele blok los. Ook had ik waarschijnlijk het schotel ringetje van de moer die het tandwiel op zijn plek houd verkeerd om. Nadat ik alles goed heb gezet was en is het getik weg en loopt de scooter veel beter en gaat harder
Post automatically merged:
Ook heb ik een nieuwe ketting spanner er op gezet. Gewoon voor de zekerheid. Als je ketting te slap hangt kan hij over een tandje heen schieten waardoor je timing ook niet meer klopt.
Bij mij staat die hierKijk hier even naar en let niet op die streep op mijn vliegwiel die heb ik er zelf op gezet om de nok te markeren . Die nok moet boven de pickup zitten gelijk met dat streepje op die tandwiel. Als je het tandwiel goed moet zetten dat boutje loshalen en de tandwiel er af halen en draaien tot die met ketting er op weet gelijk staat. Dan als je ketting spanner terug zet ff checken f die nog goed staat
Bedankt maat hoor geen getik meer en rijd nu goed naar voren had dus precies de zelfde probleem als jou nogmaals bedankt maatAls je hem op het juiste nokje op je vliegwiel zet dan tandwiel los maken en draaien tot die op juiste plek zit met streepje naar puntje toe gericht dan ketting er weer op. De filmpjes laten zien wat je los moet draaien.
Nu een andere probleem als ik me hand bij de uitlaat zet valt hij niet uit blijft hij lopen zonder beetje uit te vallen nu rijd die 25/27 en heel soms 40 op teller weet ook niet hoe zou snellen moeten zijn aangezien de cdi ontgrends is en er geen Vario ring in zit wat zou de oorzaak kunnen zijn? Trekt wel goed op aleen komt hij niet op snelheidAls je hem op het juiste nokje op je vliegwiel zet dan tandwiel los maken en draaien tot die op juiste plek zit met streepje naar puntje toe gericht dan ketting er weer op. De filmpjes laten zien wat je los moet draaien.
Zijn je rollen/V-snaar/ koppeling nog goed? Hoeveel gram rollen heb je nu?Nu een andere probleem als ik me hand bij de uitlaat zet valt hij niet uit blijft hij lopen zonder beetje uit te vallen nu rijd die 25/27 en heel soms 40 op teller weet ook niet hoe zou snellen moeten zijn aangezien de cdi ontgrends is en er geen Vario ring in zit wat zou de oorzaak kunnen zijn? Trekt wel goed op aleen komt hij niet op snelheid
Mischien mis je een pakking van je uitlaat? Ik heb eigenlijk geen idee of die er tussen hoort dus heb zelf maar een vloeibare pakking bij mij er tussen gezetZijn je rollen/V-snaar/ koppeling nog goed? Hoeveel gram rollen heb je nu?
6.5 gram malossi rollentjes v snaar ziet er volgens mij goed uit hoor verder geen geluid van de v snaar koppeling ziet er volgens mij ook goed uit pakking zit er tussen maar bij de onstekings kap heb je zo een slang daar komt wel lucht uit aleen die zit los weet niet of die zo hoortZijn je rollen/V-snaar/ koppeling nog goed? Hoeveel gram rollen heb je nu?
Post automatically merged:
Mischien mis je een pakking van je uitlaat? Ik heb eigenlijk geen idee of die er tussen hoort dus heb zelf maar een vloeibare pakking bij mij er tussen gezet
Als dat die dikke slang is aan de bovenkant van je koelkap die hoort op het pijpje boven op je cilinderkop6.5 gram malossi rollentjes v snaar ziet er volgens mij goed uit hoor verder geen geluid van de v snaar koppeling ziet er volgens mij ook goed uit pakking zit er tussen maar bij de onstekings kap heb je zo een slang daar komt wel lucht uit aleen die zit los weet niet of die zo hoort
Ja die zit er in maar daar naast heb je nog een dikke slang die zit los voor de rest weet ik niet waarom die zo raar rijdAls dat die dikke slang is aan de bovenkant van je koelkap die hoort op het pijpje boven op je cilinderkop