Piaggio Zip 4t 2v Kabelboom vraag

Status
Not open for further replies.

Damian29102003

New Member
Hey, klein vraagje. Ik heb helaas een paar dagen geleden een ongeluk gehad met mn scooter. Maar ga m nu gelijk helemaal opknappen, Alleen wil ik ook gelijk even een nieuwe kabelboom. Maarr daar zit geen bougiedop op, Nou weet ik wel dat je dan gewoon een bobine kan bestellen enzo. Maar ik wil een cdi op afstandsbediening. Is het misschien mogelijk om de bougiekabel in de kabelboom te verwerken? En zo ja hoe moet dat?
 
Advertisement - register to remove this

@Damian29102003 ,

ik snap je vraag niet.
Een bougiekabel en bougiedop is nooit onderdeel van de kabelboom van een scooter.
Een bougiekabel en dop zit tussen de bobine en de bougie.
De bougie kabel kun je gewoon uit de bobine draaien en hetzelfde principe geldt voor de bougiedop en bougiekabel.
Zowel in de bougiedop als de bobine zit een soort kurkentrekker-schroefdraad waar je de kern van de bouggiekabel overheen draait.
Maar misschien benoem je het onderdeel wat je bedoelt, verkeert.

Edit: By the way, gaat het hier over een snor of brom en waarom een schakelbare cdi?
 
Last edited:
@Damian29102003 ,

ik snap je vraag niet.
Een bougiekabel en bougiedop is nooit onderdeel van de kabelboom van een scooter.
Een bougiekabel en dop zit tussen de bobine en de bougie.
De bougie kabel kun je gewoon uit de bobine draaien en hetzelfde principe geldt voor de bougiedop en bougiekabel.
Zowel in de bougiedop als de bobine zit een soort kurkentrekker-schroefdraad waar je de kern van de bouggiekabel overheen draait.
Maar misschien benoem je het onderdeel wat je bedoelt, verkeert.

Edit: By the way, gaat het hier over een snor of brom en waarom een schakelbare cdi?
Het gaat om een snor, Maar de bougiekabel kon niet uit deze bobine.. en wil graag een schakelbare cdi omdat dat wat handiger is met rollebanken. Weet wel dat je een probleem krijgt als ze m vinden maar die van mij zit heel sneaky binnen in het frame. Dus vind je ook niet als je snel kijkt lijkt mij.. maar standaard zit er zo'n bobine op https://www.k-parts.nl/mezoly-cdi-b...UpcUtEcDdQvo-o8IIVmTtMgLHr_r_I9RoC1CkQAvD_BwE
 
Het gaat om een snor, Maar de bougiekabel kon niet uit deze bobine.. en wil graag een schakelbare cdi omdat dat wat handiger is met rollebanken. Weet wel dat je een probleem krijgt als ze m vinden maar die van mij zit heel sneaky binnen in het frame. Dus vind je ook niet als je snel kijkt lijkt mij.. maar standaard zit er zo'n bobine op https://www.k-parts.nl/mezoly-cdi-b...UpcUtEcDdQvo-o8IIVmTtMgLHr_r_I9RoC1CkQAvD_BwE
Je moet je bougiekabel draaien, om hem eruit te krijgen. je kan hem ook gewoon afknippen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top