Piaggio Zip 4T 2017: Trillende windscherm

Zipiaggio

New Member
hallo,

Ben sinds 2 weken trotse bezitter van een Piaggio Zip 4T bouwjaar 2017. Rijdt heel fijn. Alleen ik merk dat als ik over een drempel of een scheur op de weg met een matige snelheid rij, dat me hoog windscherm trilt. Het rare is dat de moeren al heel strak vastgedraaid zijn. Heb hem al 10 keer er uit gehaald en weer vast op gemonteerd op elke manier die ik heb kunnen bedenken (windscherm iets hoger monteren, losse of strakker). Niks helpt en ik kan de oorzaak van de trilling er niet uithalen. Op een lange rechte fietspad zonder scheuren trilt de hoog windscherm niet en heb ik dit probleem niet. Is dit iets bekend? Kan dit ook kwaad op lange termijn? En het belangrijkste, is hier een oplossing voor?

Dankjewel alvast!

Gaat om een Origineel Piaggio Zip hoog windscherm
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bekijk de foto.

Trilt deze bij de groene pijlen ?
Dan moet je (extra) rubbers plaatsen.

Trilt deze bij de rode pijl ?
Dan is het jammer maar helaas.
Het is de gewone trilling van het kunststof en daar is niets aan te doen.Piaggio-zip-origineel-windscherm-hoog-origineel-piaggio-logo.jpg
 
Bekijk de foto.

Trilt deze bij de groene pijlen ?
Dan moet je (extra) rubbers plaatsen.

Trilt deze bij de rode pijl ?
Dan is het jammer maar helaas.
Het is de gewone trilling van het kunststof en daar is niets aan te doen.View attachment 49464
Dankjewel voor je reactie.
Ik heb even nagekeken en heb de oorzaak gevonden waarom de windscherm trilt. In principe als je hem precies goed hebt gemonteerd, zou die niet moeten trillen. Behalve boven bij de groene pijltje zoals je aangeeft maar dan zou je geen geluid moeten horen.

Waar je naar zou moeten kijken is of er licht door je windscherm onder schijnt waar je kop lamp zit. Zie voorbeeld rode cirkel onder. Als je dit ziet dan weet je al dat je windscherm niet goed gemonteerd is.
wWJqXTA.jpg



Je kunt dit ook zien door te kijken of de rubber wel juist aansluit. Zie rode cirkel:
XB5Nv2C.jpg


Zie groene cirkel goed en rode cirkel scheef:
t6Os7Cw.jpg



Hoe kun je dit oplossen? Heel simpel. Je moet de grijze bout aangewezen in de rode cirkel los draaien. En de bruine bevestiging wat vast zit aan de Piaggio zodanig draaien dat die recht komt te staan. Oorzaak ligt dus aan de bruine bevestiging wat scheef gemonteerd is. Andere zat wel goed en recht gemonteerd bij mijn Piaggio. Zorg er wel eerst voor dat je windscherm los monteert voordat je hier aan begint.
hiFmMxc.jpg



qijeMjI.jpg

Hoe kun je controleren of die scheef staat? Voorgaande foto's kijken en controleren. Je zou ook precies achter je Piaggio zip kenteken kunnen staat en dan recht vooruit kijken naar je windscherm. Dan kun je makkelijk zien of de bevestiging(en) scheef staan. Het is niet de bedoeling dat de windscherm hoort te trillen tijdens het rijden, al denken vele Piaggio Zip eigenaren dit wel. Als je hem PRECIES goed gemonteerd hebt zou dit niet moeten gebeuren. Zelfs scooter monteurs maken dezelfde fouten. Mocht dit allemaal echt niet lukken dan zou je inderdaad extra rubbers kunnen toevoegen maar dat zou niet nodig moeten zijn als je de windscherm precies goed hebt gemonteerd.
 
Back
Top