Piaggio Zip 4T 2017 komt niet op toeren bij belasting

hetrecept

New Member
Goedenavond,
Mijn 80cc Zip komt niet op hoge toeren bij belasting. Op de standaard maakt die zoveel toeren als die kan, als ik erop rij tikt hij max ~ 60 GPS aan.
De optrek is goed, maar de topsnelheid zeer slecht, totaal niet op vol vermogen. Na 50 km p/u zakt de kracht dramatisch en trekt hij met moeite door naar de 60.
Bij 50cc reed hij ~64 gps.

Hoe kan dit probleem verholpen worden? Alle hulp word gewaardeerd.

Setup;
bouwjaar: 2017, 4t, 2v, carburateur uitvoering, BROM
Km stand: ~8400 (cilinder ~200km oud)
DR 80 cilinderkit
sproeier 86 (84 geprobeerd, zelfde resultaat)
naruku nokkenas
malossi vario
malossi witte drukveer
ducati cdi geel doorgezaagd (begrenzer cdi ook geprobeerd)
8,4 gr rollen (7,5gr, 6,3gr geprobeerd, zelfde resultaat)
originele piaggio v snaar
Kleppen 0.10 - 0.15
Alles staat op tijd, distributie ketting niet versleten.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kan zoveel dingen zijn.
kan een snaar probleem zijn zelf std snaar vind ik troep.
drukveer kan ook die verliest zijn kracht na verloop tijd.
haal vario eraf en check of die bus makkelik glijdt en vertoont geen krasjes.check rollenbaan en geleiders ook op schade.
check valse lucht spuit rond inlaat met remreiniger.
luchtfilterspoons schoon?
meer weet ik niet.
Bedankt voor je reactie.
We hebben meerdere snaren geprobeerd.
Multivar is nieuw, ook hebben we de orginele vario/koppeling geprobeerd.
Geen schade op niks.
Net ook gecheckt op valse lucht rond de inlaat, geen reactie dus geen valse lucht.
Luchtfilterspons ook nagekeken, niet vies. Luchtfilterhuis ook nog eventjes schoongemaakt.

Komt erop neer, we gaan het blok vrijdag weer demonteren en de cilinder helemaal nakijken, desnoods opnieuw monteren.

We hebben alles geprobeerd van sproeiers, naar carb naar vario etc etc.

Heel apart verhaal aangezien het blok goed loopt en start.
 
dan zuigerveren verkeerd gemonteerd.haal gelijk nieuwe pakkingen.
Heb vandaag nieuwe pakkingen gehaald, komen morgen binnen als het goed is. Vrijdag gaan we aan de slag.

Ik hou dit topic op de hoogte, wil namelijk dat mensen in de toekomst hier ook iets aan hebben, en al deze moeite en tijd kunnen stoppen in wat anders.
 
Heb vandaag nieuwe pakkingen gehaald, komen morgen binnen als het goed is. Vrijdag gaan we aan de slag.

Ik hou dit topic op de hoogte, wil namelijk dat mensen in de toekomst hier ook iets aan hebben, en al deze moeite en tijd kunnen stoppen in wat anders.
Top ik ga ook binnenkort 80cc monteren
 
Probleem opgelost; zuiger zat niet op het hoogste dode punt waardoor hij vermogen verloor. Het scheelde heel weinig. Zorg ervoor dat je de vario blokkeert als je de zuiger op het hoogste dode punt hebt, en dan alles terug monteert. Dan weet je zeker dat alles goed staat.
 
al meerder malen uitgelegd :
 
Back
Top