piaggio zip 4 takt snor afstelling ruk

Status
Not open for further replies.

Jorrnpriem

New Member
Hallo Allemaal,

ik heb een Piaggio zip 4 takt snor en vind dat de afstelling maar matig is. Maar ik kan mn vinger er niet op leggen waar het precies aanligt aangezien ik niet veel ervaring heb hiermee. ik vind dat de koppeling een beetje laat pakt, en een dip in toeren bij het wegrijden. hierna gaat het wel oke maar overall is het optrekken nou niet echt super

Het enige wat er veranderd ik veranderd heb eraan:
De standaard CDI is doorgezaagd
vario ring eruit
6,3 gram rolletjes erin
en ik heb een keertje een andere sproeier laten monteren, ik weet het niet meer zeker maar vgm hebben ze 78 erin gedaan.

nu is mijn vraag wat zal ik doen om hem beter af te stellen? ik zie veel dingen over een malossi multivar en pollini vario. maar geeft dit echt zichtbaar verbetering? is het echt kant en klaar of moet je zelf nog afstellen. ik lees verschillende dingen bij sommige werkt het en bij andere niet.

zijn er andere dingen die ik zou kunnen vervangen zoals alleen de drukveren of trekveren? welke zou ik dan moeten monteren en wat doen die?

zit er ook nog verschil in cdi? zou ik een ducati grijze stekker moeten aanschaffen?

alvast erg bedankt heren!
 
Advertisement - register to remove this

Ik had ook een zip 4t snor en ik had de volgende onderdelen op mijn zip 4t snor carburateur

- 6 gram rollen van Leovince
- sproeier 82
- Ducatie Grijze CDI of Ducatie cdi met begrenzer
- Malossi Multivar
- Malossi witte drukveer
- Malossi luchtfilter spons
- orginele trekveren
- orginele koppeling
- orginele 50cc cilinder
- orginele nokkenass
- varioring verwijderd


Topsnelheid GPS: 70/75 ZONDER WINDSCHERM
Topsnelheid GPS: 65/70 MET WINDSCHERM

Deze afstelling vind ik het lekkerst rijden op een zip 4t carburateur zonder er bakken met geld er aan uit te geven. Hij heeft geen dip en heeft heel veel koppel bij laag toerental en trekt flot door naar ze top. Je kan nog helemaal uit dak gaan door 80cc met alles er op en er aan er op te zetten, maar dat kost bakken met geld.
Het is maar net wat je wilt en waar je om vraagt.

TIP: Zou wel aanraden als je snor scooter zo hard loopt om dan een CDI begrenzer er in bouwen. Als je het risico neemt om het niet te doen en je wordt gepakt op de rollerbank dan wordt je scooter in beslag genomen.
 
Dip bij het optrekken tot +-20kmph kan je verhelpen door strakkere trekveren te plaatsen.
Als hij bij het optrekken stottert kan je proberen de luchtschroef af te stellen
 
Ik had ook een zip 4t snor en ik had de volgende onderdelen op mijn zip 4t snor carburateur

- 6 gram rollen van Leovince
- sproeier 82
- Ducatie Grijze CDI of Ducatie cdi met begrenzer
- Malossi Multivar
- Malossi witte drukveer
- Malossi luchtfilter spons
- orginele trekveren
- orginele koppeling
- orginele 50cc cilinder
- orginele nokkenass
- varioring verwijderd


Topsnelheid GPS: 70/75 ZONDER WINDSCHERM
Topsnelheid GPS: 65/70 MET WINDSCHERM

Deze afstelling vind ik het lekkerst rijden op een zip 4t carburateur zonder er bakken met geld er aan uit te geven. Hij heeft geen dip en heeft heel veel koppel bij laag toerental en trekt flot door naar ze top. Je kan nog helemaal uit dak gaan door 80cc met alles er op en er aan er op te zetten, maar dat kost bakken met geld.
Het is maar net wat je wilt en waar je om vraagt.

TIP: Zou wel aanraden als je snor scooter zo hard loopt om dan een CDI begrenzer er in bouwen. Als je het risico neemt om het niet te doen en je wordt gepakt op de rollerbank dan wordt je scooter in beslag genomen.
Super mooie uitleg, alleen volgens dee forum regels kunnen en mogen We niet helpen aan het opvoeren van Snor scooters.
 
De dip in het wegrijden mogen we je wel mee helpen. Alleen niet je top boven de 40 helpen.

het antwoord daarop staat waarschijnlijk hier\/
Dip bij het optrekken tot +-20kmph kan je verhelpen door strakkere trekveren te plaatsen.
Als hij bij het optrekken stottert kan je proberen de luchtschroef af te stellen
 
Hoe hard gaat je snor nu?
Hij gaat nu 60. Ik had eerst 8,5 gram rollen erin en toen haalde die met moeite de 65. Ik heb er een windscherm op trouwens
Post automatically merged:

Dip bij het optrekken tot +-20kmph kan je verhelpen door strakkere trekveren te plaatsen.
Als hij bij het optrekken stottert kan je proberen de luchtschroef af te stellen
Strakkere trekveren zou er dan dus voor zorgen dat de koppeling pas pakt op een hoger toerental en dus meer koppel heeft.

de luchtschroef zit op je carburateur, ik moet even uitzoeken waar deze precies zit. Wat stel je hiermee precies af? Het mengsel benzine en lucht?
Post automatically merged:

Ik had ook een zip 4t snor en ik had de volgende onderdelen op mijn zip 4t snor carburateur

- 6 gram rollen van Leovince
- sproeier 82
- Ducatie Grijze CDI of Ducatie cdi met begrenzer
- Malossi Multivar
- Malossi witte drukveer
- Malossi luchtfilter spons
- orginele trekveren
- orginele koppeling
- orginele 50cc cilinder
- orginele nokkenass
- varioring verwijderd


Topsnelheid GPS: 70/75 ZONDER WINDSCHERM
Topsnelheid GPS: 65/70 MET WINDSCHERM

Deze afstelling vind ik het lekkerst rijden op een zip 4t carburateur zonder er bakken met geld er aan uit te geven. Hij heeft geen dip en heeft heel veel koppel bij laag toerental en trekt flot door naar ze top. Je kan nog helemaal uit dak gaan door 80cc met alles er op en er aan er op te zetten, maar dat kost bakken met geld.
Het is maar net wat je wilt en waar je om vraagt.

TIP: Zou wel aanraden als je snor scooter zo hard loopt om dan een CDI begrenzer er in bouwen. Als je het risico neemt om het niet te doen en je wordt gepakt op de rollerbank dan wordt je scooter in beslag genomen.

Thanks voor de uitleg. Kun je mij uitleggen wat die malossi multivar precies voor effect had bij jou? Was het toeren verloop beter of haalde hij ook meer top snelheid?

Ik heb mijne gewone snor cdi doorgezaagd, dit zou hetzelfde effect moeten hebben als cdi met grijze stekker toch?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top