Piaggio zip 2takt uit 2010 geen vermogen

zip48mm

New Member
Goeiemiddag, allemaal

Ik heb een piaggio zip 2takt uit 2010 heb hem gekocht met de volgende setup
- yasuni R
- 17.5m carbu dellorto
- polini vario met 5.8gr rollen
- std koppeling gele trekveren en paarse duwveer
- polini corsa cilinder 70cc
- std vsnaar

Nu waren de tandjes op mijn krukas laatst kapot gegaan dus heb ik er een nieuwe krukas en lagers in gestoken en na da revisie had die eigenlijk vanaf stilstant helemaal geen kracht meer, Toen dacht ik valse lucht dus heb ik het blok opnieuw open gedaan en terug dicht gedaan met een andere pakking die geschikt was voor dit soort dingen, nu heeft die nog steeds geem vermogen vanaf stilstant.

Wat ik wel merk is dat die wat meer vermogen heeft als die kouder staat, dus heb ik geprobeerd een grotere sproeier er in te doen en daarmee stottert hij alleen maar.

Heb ook wat gespeeld met de overbrenging en niks veranderd, iemand anders die met een raad kan geven wat ik snap het allemaal niet meer

Advertisement - register to remove this

Als je geen valse lucht hebt , dan membraam checken of deze goed dicht is , en anders even compressie meten om te beginnen.
Kheb gisteren zo een compresie meter gekocht, membraam zou inderdaad wel kunnen, bij men revisie heb ik het membraam er opgezet met vloeibare pakking en heb het geen tijd gegeven om het te laten drogen , ben direct gaan rijden.
Post automatically merged:

Hoe check ik trouwens of men membraam dicht zit?

Keerringen wel erin gezet?
Zuiger met pijltje naar beneden?
Nieuwe pakkingen tussen de cilinder?
Vloeibare pakking gebruikt die benzinebestendig is? Dus niet dat tubetje wat ongeveer elke scooterzaak meegeeft in zwart of rood met zo'n wit tuutje erbij.
Cilinder vast gezet op 11NM?

Keerringen wel erin gezet?
Zuiger met pijltje naar beneden?
Nieuwe pakkingen tussen de cilinder?
Vloeibare pakking gebruikt die benzinebestendig is? Dus niet dat tubetje wat ongeveer elke scooterzaak meegeeft in zwart of rood met zo'n wit tuutje erbij.
Cilinder vast gezet op 11NM?
Jupp alles gedaan zoals het moet

Start de scooter zonder moeite en loopt hij daarna goed stationair zonder uit te vallen? Zoniet, controlleer dan of de motor wel goed mengsel aanzuigt. Als je de carburateur uit het spruitstuk haal en dan de kickstart gebruikt (contact uit) dan moet je hem goed horen aanzuigen met een vrij hard bijna overgevend geluid. Doet hij dit niet, dan is of het membraan niet goed of één van de keerringen lekt.

Wellicht kan je een duidelijke video ervan maken.

Start de scooter zonder moeite en loopt hij daarna goed stationair zonder uit te vallen? Zoniet, controlleer dan of de motor wel goed mengsel aanzuigt. Als je de carburateur uit het spruitstuk haal en dan de kickstart gebruikt (contact uit) dan moet je hem goed horen aanzuigen met een vrij hard bijna overgevend geluid. Doet hij dit niet, dan is of het membraan niet goed of één van de keerringen lekt.

Wellicht kan je een duidelijke video ervan maken.
Ik ga is kijken naar het membraam

Back