Piaggio Zip 2T

Svensonn

Well-Known Member
Hoi,

ik ben nieuw hier en heb enkele vragen betreffende mijn Zipje,
ik heb vorige week een Zipje aangeschaft om mij een beetje te amuseren...
Ik ga die hoofdzakelijk gebruiken om es ff rond te toeren en mss eens om mee te gaan werken ofzo... Ik heb ook een wagen, dus niet voor constant gebruik.
Nu...Men Zipje rijd ongeveer 45-50 en zou ik toch graag hebben dat die iets sneller gaat, wrs zal er een varioring inzitten en mss een prop in de uitlaat.
Mijn vraag is nu als ik enkel die varioring verwijder zal die dan ietwat sneller rijden en kan dit geen kwaad voor de motor? in tegenstelling tot andersom prop uit de uitlaat en varioring erin dan zal die teveel toeren maken denk ik.
Dus hij zou eigenlijk maar een beetje sneller moeten, het hoeft geen raket te worden...
Bon, al bedankt op voorhand:d
 
Advertisement - register to remove this

Zal idd hoogst waarschijnlijk prop in zitten en vario ring. Waarschijnlijk ook een luchtfilter begrenzing.

Vario ring zal je weinig van merken dit scheelt 5 km.

Maar als je de prop uit de uitlaat haalt. Moet je je mengsel ook wat rijker zetten. Hier mee gaat ie 15 km hard en zal de scooter een stuk lekkerder op trekken.

luchtfilter begrenzing merk je ook weinig van alleen dat ie mooier loopt.
 
normaal gesproken als je een brom zip ontgrenst loopt hij best wel een stuk mooier... Vario ring en prop uit de uitlaat zal hij echt een stuk beter lopen... Je zal wel iets groter in sproeier moeten gaan, maar dit kun je zien door middel van je bougie ( deze moet mooi koffiebruin zijn, te donker is te rijk, te wit is te arm )...

Over het algemeen kan het geen kwaad voor je motor als je scooter stnd onbegrenst is :)!

Hopelijk heb je er wat aan!

Succes er mee!
 
Als je je begrenzers eruit haalt, dan is dat vaak beter voor je motor. Je cilinder slijt wat sneller met een prop in de uitlaat, en zonder varioring kan je wat minder toeren draaien voor dezelfde snelheid, en ligt je top wat hoger. Ring erin, prop eruit dan gaat je blok overtoeren draaien, en dat is weer slecht voor je cilinder. Ring eruit en prop erin heeft geen negatief resultaat.
 
hey ik heb een vraagje ik heb sinds kort een puch zip typ3 gekocht met dubbel pakking. Hij loopt ong 39 40 km per uut vario is er ook uit. Maar hij zuipt egt heel veel . elke dag tank ik hem vol.Hij zuipt hem per dag helemaal leeg. Hou zou dat komen zou iemand mijn kunnen helpen met wat het is alvast bedankt groetjes
 
Back
Top