Piaggio zip 2t snor naar brom.

vlreinier

Zip502T2009
Hallo allemaal,

Ik heb een Piaggio Zip 2t brom uit 2009.

Heb afgelopen week een blokje via marktplaats gekocht omdat ik verrotte lagers had.

Nu is dit een blok van een snor 2t uit 2008. Blok loopt perfect en zit weinig km op. Probleem is dat er weinig kracht in de scooter zit. Ook haal ik lang niet de 70 die het brom blok onbegrensd zou moeten lopen.
Wat moet ik aanpassen om er een goedlopend bromscooter van te maken? Cilinder, vertanding, koppeling, luchtfilter en spruitstuk zijn nog van de snor.

Ik hoor het graag!
Groetjes Reinier
 
Advertisement - register to remove this

Een blok kan je denk ik niet zomaar even wisselen.. Je kan problemen krijgen i.v.m andere blok nummers als je ooit naar de keuring moet.

Voor de rest ga ik je er niet mee helpen, aangezien je de informatie ook voor opvoer opties zou kunnen gebruiken.. Had beter idd direct voor een bromblok gekeken..
 
Carters zijn wel hetzelfde. En inderdaad, ik ga alles maar omzetten dan. Ik hoopte wat tips te krijgen voordat ik alles ga omzetten. Ik weet zeker dat je er geen problemen mee krijgt als er niks gestolen is. Je kan zelfs het bloknummer opnieuw laten registreren bij de RDW op het kenteken.

Dit is gewoon een eerlijk blok, ook ga ik het blokje gewoon 53 ong. laten lopen. Genoeg rollerbanken gezien.

Zelf denk ik vertanding. cilinder of koppeling. Ik hoor het graag als iemand het wel weet. Ik zal ook het resultaat posten!

Groetjes,
 
Carters zijn wel hetzelfde. En inderdaad, ik ga alles maar omzetten dan. Ik hoopte wat tips te krijgen voordat ik alles ga omzetten. Ik weet zeker dat je er geen problemen mee krijgt als er niks gestolen is. Je kan zelfs het bloknummer opnieuw laten registreren bij de RDW op het kenteken.

Dit is gewoon een eerlijk blok, ook ga ik het blokje gewoon 53 ong. laten lopen. Genoeg rollerbanken gezien.

Zelf denk ik vertanding. cilinder of koppeling. Ik hoor het graag als iemand het wel weet. Ik zal ook het resultaat posten!

Groetjes,
Denk koppeling qua trekveren. Maar hoeveel cc is deze? En welke had je?
 
Ik heb de scooter gister opengehaald.

Spruitstuk en membraan zijn hetzelfde als bij een brom.
Cilinder is anders, er zitten kleinere spoelgaten op de snor variant. Ik heb dus de bromcilinder met zuiger omgezet.

Blok loopt echter nog niet perfect. Vandaag ga ik de carburateur goed afstellen. Ook koppeling en vertanding omplaatsen.
 
Ik heb de vertanding en koppeling ook vervangen en de rest gecontroleerd. Vertanding leek hetzelfde maar ik heb geen tandjes geteld.

Scooter loopt nu 65. Bruut optrekken met een dip tussen 30 en 40 (die soms langer duurt) . Vanaf 40/45 weer volle toeren en gas.

Iemand tips om dit te verhelpen?

Std vario met 7.5 gram rollen
Std koppeling en vertanding brom
Std carb brom dellorto met sproeier 53 (std)
Std cilinder brom, is wel wat ouder.
Polini original uitlaat onbegrensd
De rest allemaal standaard voor 2t brom.

Carters heb ik overigens niet gecontroleerd op inlaat. Maar het moet met toch ook prima af te stellen zijn? En kan de onsteking nog op 'snor' stand staan?
 
Back
Top