liam.

New Member
Ik heb een piaggio zip 2000 2t. Hij was recent verzopen. Nu start hij terug maar rijdt hij niet. Ik heb alles aan de overbrenging al vervangen zoals vario koppeling en vsnaar. Maar hij gaat nog altijd niet vooruit. Cilinder heeft ook compressie. Hij had ook een redelijk late optrek dus miss valse lucht.

heeft iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

maxo

Active Member
Kan het zijn dat die echt maar 5per uur rijd door valse lucht? En hoe kijk ik dat na, gewoon starten en carterkap eraf? En hoe los ik dat dan op
ja dat kan zeker, google effe hoe t moet aangezien je totaal niet weet waar je het moet zoeken.
ik zal je een beetje op weg helpen: valse lucht is alle lucht die in het blok word gezogen die NIET door het luchtfilter komt.
als er een pakking mist/lek is of ergens iets niet helemaal goed vast zit is dat dus niet luchtdicht.

dan gaat hij daar dus lucht aanzuigen en als je meer lucht krijgt dan je afstelling vraagt loopt het allemaal voor geen meter. dan kan zijn bij:

je uitlaat, je krukaskeeringen (maar dan zal die uberhaupt niet starten), je membraan, je spruitstuk, de aansluiting dan de carberateur naar het luchtfilter en naar het membraan. en de carterhelften.

beter lees je je er ff over in voordat je begint, ik ben misschien nog een deel vergeten waar hij valse lucht kan trekken maar dat zijn ze die ik zo 123 kan opnoemen.
 

liam.

New Member
ja dat kan zeker, google effe hoe t moet aangezien je totaal niet weet waar je het moet zoeken.
ik zal je een beetje op weg helpen: valse lucht is alle lucht die in het blok word gezogen die NIET door het luchtfilter komt.
als er een pakking mist/lek is of ergens iets niet helemaal goed vast zit is dat dus niet luchtdicht.

dan gaat hij daar dus lucht aanzuigen en als je meer lucht krijgt dan je afstelling vraagt loopt het allemaal voor geen meter. dan kan zijn bij:

je uitlaat, je krukaskeeringen (maar dan zal die uberhaupt niet starten), je membraan, je spruitstuk, de aansluiting dan de carberateur naar het luchtfilter en naar het membraan. en de carterhelften.

beter lees je je er ff over in voordat je begint, ik ben misschien nog een deel vergeten waar hij valse lucht kan trekken maar dat zijn ze die ik zo 123 kan opnoemen.
Zeer fel bedankt zal het allemaal nakijken, de keerringen zijn het niet dat had ik al nagekeken maar zie net dat een bout uit de uitlaat mist, dat de luchtfilter helemaal vergaan is. had het spruitstuk eraf gehaald dus miss zit dat niet goed. De oude eigenaar had ook gaten in de luchtfilter geboord. Maar ik laat wel nog iets weten.
 

maxo

Active Member
een bout uit de uitlaat is sowieso zeer kwalijk, haal hem er zsm een keer af en monteer hem fatsoenlijk met het juiste bevestigingsmateriaal, eerst alles losjes vast, dan vast bij de flens en dan vast bij de ophanging.

op de manier dat ie nu nog gemonteerd zit is je uitlaat niet spanningsvrij, als je daar zo mee blijft rijden scheurt ie dalijk nog een keer.
Post automatically merged:

een bout uit de uitlaat is sowieso zeer kwalijk, haal hem er zsm een keer af en monteer hem fatsoenlijk met het juiste bevestigingsmateriaal, eerst alles losjes vast, dan vast bij de flens en dan vast bij de ophanging.

op de manier dat ie nu nog gemonteerd zit is je uitlaat niet spanningsvrij, als je daar zo mee blijft rijden scheurt ie dalijk nog een keer.
luchtfilter zul je dan ook moeten vervangen, incl element. heb je een nieuwe pakking gezet bij het opnieuw monteren van de spruitstuk? zoniet kan die daar ook valse lucht trekken. bij de uitlaat trekt ie dus sws valse lucht. ik denk als je deze dingen eens een keer fatsoenlijk maakt met nieuwe pakkingen dat je al een heel end bent want als ik t zo hoor is het best een frikandelletje... niet slecht bedoeld.
 

liam.

New Member
een bout uit de uitlaat is sowieso zeer kwalijk, haal hem er zsm een keer af en monteer hem fatsoenlijk met het juiste bevestigingsmateriaal, eerst alles losjes vast, dan vast bij de flens en dan vast bij de ophanging.

op de manier dat ie nu nog gemonteerd zit is je uitlaat niet spanningsvrij, als je daar zo mee blijft rijden scheurt ie dalijk nog een keer.
Post automatically merged:


luchtfilter zul je dan ook moeten vervangen, incl element. heb je een nieuwe pakking gezet bij het opnieuw monteren van de spruitstuk? zoniet kan die daar ook valse lucht trekken. bij de uitlaat trekt ie dus sws valse lucht. ik denk als je deze dingen eens een keer fatsoenlijk maakt met nieuwe pakkingen dat je al een heel end bent want als ik t zo hoor is het best een frikandelletje... niet slecht bedoeld.
Zou die rijden als ik overal nieuwe pakkingen zet?
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top