Piaggio zip 2t 70cc

ManoQuarre

New Member
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een piaggio zip 2t.
Helaas is het probleem dat de verlichting niet werkt tot nauwelijks, de koplamp doet het niet en de led verlichting nauwelijks.
Ook werkt de electrische start niet hij geeft geen kick of geluid dat deze zou draaien Kickstarter doet het overigens wel.

Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes Mano,
 
Advertisement - register to remove this

Voor het licht is het moeilijk te beoordelen zonder je zelf uit onderzoek bent gegaan.. Misschien een slechte verbinding of zo..
Elektrische start zou eventueel met het zelfde probleem (kabelboom) te maken kunnen hebben.
Beste is om de startmotor even apart te testen. Dan zie je al snel of dat deze wel of niet werkt en maakt het zoeken naar de andere problemen wellicht een beetje makkelijker.
 
Het kan ook zijn dat je stator niet goed werkt of de connectoren van je stator geen goed contact maken.
Als ik me niet vergis werkt de verlichting van jouw scooter met wisselspanning direct vanuit de spoelen achter je vliegwiel (de stator) en doet je verlichting het alleen al de motor loopt.

Als met deze spanningsvoorziening iets niet klopt werkt je spanningsregelaar ook niet fatsoenlijk, wordt je accu dus niet geladen en werkt je elektrische start dus ook niet.

Heb je ook problemen met je knipperlichten en claxon????
 
Back
Top