Piaggio zip 2t 2012 stopt soms met trekken en houd zwaar in

Dylan Willms

New Member
Hallo beste mensen,
Ik heb nu bijna een week geleden een piaggio zip 2t gele plaat gekocht van marktplaats.
Toen ik de scooter ophaalden liep hij perfect trok als een gek en reedt netjes 45km/u.
onderweg naar huis heb ik zo ongeveer 3 kilometer kunnen rijdden toen hij begon te stotteren.
Waneer ik meer gas gaf hield hij ontzettend in en kwam hij amper vooruit en leek hij te verzuipen athans zo klonk het.
Dit werd steeds erger tot dat hij er gewoon mee stopten daarna probeerden ik hem nog te starten en hij liep stationair na nog een keer uitzetten en proberen te starten starten hij niet meer.
Wat mischien ook handig is om er bij tevertellen is is dat ik wel een vriend heb meegenomen die achterop heeft mee gereden.
heb iemand met aanhangee laten komen naar huis gebracht vervolgens heb ik er zelf nagekeken de leidingen waren verrot dus deze heb k allemaal vervangen.
ik heb het luchtfilter nagekeken was niks mis mee de caberateur heb ik nagekeken de vlotter leek goed te veren k heb hem schoongemaakt en doorgespoten met de compresor.
tot mijn verbazing starten hij weer.
een paar dagen later had ik het zelfde probleem weer ik heb alles weer nagekeken uitelkaar gehad uiteindelijk weer inelkaar gezet.
een nieuwe bougie gekocht en gemonteert want deze zag er niet heel goed uit en tot mijn verbazing starten hij weer.
een vriend van mij heeft er een paar wheelies op gedaan en af en toe stopte de motor ook met trekken en hoorde bwoappp.
maar na een paar keer gasgeven deed hij het weer.
ik vraag mij af wat dit kan zijn want na de caberateur er afhalen doet hij het meestal weer en alles uitelkaar halen alleen wil niet steeds rijdden met het gevoel dat tie er elk moment weer mee kan stoppen.
heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand wat het is of kan zijn ik hoor het heel graag!

Advertisement - register to remove this

Dylan Willms

New Member
Ja he ik gedaan zou het kunnen zijn dat mijn vlotter blijft hangen ook al lijkt hij redelijk goed te veren of kan het mischien mijn membraam zijn?

Sparky

Active Member
Je hebt de carburateur schoongemaakt en iedere keer wanneer je de carburateur onder handen hebt genomen rijdt hij weer even.

Vindt je viezigheid op de bodem van de vlotter bak of is de sproeier dan vies/verstopt?

Dylan Willms

New Member
sorry voor de extreem late reactie.
maar precies dat elke x als ik hem er afhaal om hem na te kijkken doet hij t weer eigenlijk.
zover ik zie geen viezigheid op de bodem van de carberateur en sproeier kwa buittekant niet vies en ook niet verstopt.

Advertisement - register to remove this