Piaggio Zip 2t 2006 word veel te warm en spuuwd vuur en bougie word altijd na 1keer rijden helemaal vies

Noah.mlb

New Member
Oke ik ga even mijn verhaal hier doen. Ik heb bij een scooter zaak een 2dehands zip 2t gekocht 2006 AC dat ding starte goed geen probleem. Na 3 maanden rijden moest ik mijn carb proper maken. Heb ik dat gedaan na 3 weken begon mijn scooter veel te warm te worden ik rij elke dag 20km naar het werk er zijn 2 fotos dat mijn uitlaat vuur blaast als ik stationair loop. Ik ben aan veel mensen gaan vragen die aan scooters sleutelen of ze weten wat dit is. Uiteindelijk wist niemand wat er aan de hand was dus besloot ik om naar een mechanieker te gaan en hij dacht uiteindelijk niks te vinden bij de koelvin of de koeling. Er zit in mijn carb eerst sproeier 53. toen zei hij steek er sproeier 60 in gaat normaal stoppen, ik heb dat dus gestoken dan en was nog steeds warm zoals je kan zien in de foto's. Ik zit nu in sproeier 66 in en is nog steeds warm is verbeterd maar nog steeds veel te warm en soms gloeit heel de uitlaat nog steeds. Weet iemand wat het probleem eraan kan zijn?

Ik heb ook al 3 bougies gestoken b8es Deze word ook steeds vies na 1 keer rijden hang er overal smeurie aan. Iemand enig idee wat het kan zijn wat dit veroorzaakt
 

Attachments

  • 355417847_785380926703402_6448304244092175660_n.jpg
    355417847_785380926703402_6448304244092175660_n.jpg
    95.7 KB · Views: 18
  • 355476732_651419273100487_8456403490868914608_n.jpg
    355476732_651419273100487_8456403490868914608_n.jpg
    152.4 KB · Views: 18
  • 355523682_654997269978852_8189413514751900729_n.jpg
    355523682_654997269978852_8189413514751900729_n.jpg
    58 KB · Views: 18
  • vuur.PNG
    vuur.PNG
    268.6 KB · Views: 16
  • vuur2.PNG
    vuur2.PNG
    754.9 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Solution
Wat bedoel je met dicht gebaggerd binnenin
Ophoping van koolafzetting, waardoor de doorgang smaller word. Doordat de uitlaat gassen dan langer in je uitlaat blijven, word ie ook warmer. Zo warm dat de koolafzetting kan gaan gloeien en uiteindelijk dus word wat jij op de foto heb vastgelegd.

Grote kans dat je sproeier te groot is, waardoor dit a. snel plaatsvind en b. onverbrande benzine je uitlaat inloopt en daar verbrand
Wat bedoel je met dicht gebaggerd binnenin
Ophoping van koolafzetting, waardoor de doorgang smaller word. Doordat de uitlaat gassen dan langer in je uitlaat blijven, word ie ook warmer. Zo warm dat de koolafzetting kan gaan gloeien en uiteindelijk dus word wat jij op de foto heb vastgelegd.

Grote kans dat je sproeier te groot is, waardoor dit a. snel plaatsvind en b. onverbrande benzine je uitlaat inloopt en daar verbrand
 
Solution
well cool, met de vlam in pijp rijden :) maar ik denk in dezelfde richting als banzai en super, verstopte uitlaat, kun je proberen uit te branden anders vervangen. daarna terug in sproeier maat.
 
Ophoping van koolafzetting, waardoor de doorgang smaller word. Doordat de uitlaat gassen dan langer in je uitlaat blijven, word ie ook warmer. Zo warm dat de koolafzetting kan gaan gloeien en uiteindelijk dus word wat jij op de foto heb vastgelegd.

Grote kans dat je sproeier te groot is, waardoor dit a. snel plaatsvind en b. onverbrande benzine je uitlaat inloopt en daar verbrand
heb een nieuwe uitlaat sito plus besteld. hoop dat het dan zou stoppen want had dit ook met alle sproeiers 53,60,64 en 66 heb ik allemaal geprobeerd en allemaal woren ze warm
 
heb een nieuwe uitlaat sito plus besteld. hoop dat het dan zou stoppen want had dit ook met alle sproeiers 53,60,64 en 66 heb ik allemaal geprobeerd en allemaal woren ze warm

Als je uitlaat dicht zit, zou je het zelfs hebben als ie veel te arm rijd.

Uitlaat vervangen en dan opnieuw opzoek naar de juiste sproeiermaat, doormiddel van kleur van je bougie te bekijken. Koffiebruin is goed, zwart is te rijk (kleinere monteren), wit is te arm (grotere monteren).
 
Als je uitlaat dicht zit, zou je het zelfs hebben als ie veel te arm rijd.

Uitlaat vervangen en dan opnieuw opzoek naar de juiste sproeiermaat, doormiddel van kleur van je bougie te bekijken. Koffiebruin is goed, zwart is te rijk (kleinere monteren), wit is te arm (grotere monteren).
mijne is na 1 keer rijden al met veel vies hangt die vol
 
Back
Top